اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پایگاه یگان حفاظت میراث فرهنگی کوهبنان عنوان کرد

ممنوعیت تبلیغ، خرید و فروش و نگهداری انواع دستگاه‌های فلزیاب

مسئول پایگاه یگان حفاظت میراث فرهنگی کوهبنان با اعلام ممنوعیت تبلیغ، خرید و فروش و نگهداری انواع دستگاه‌های فلزیاب گفت: هرگونه استفاده بدون مجوز قانونی از این دستگاه‌ها جرم است.

ممنوعیت تبلیغ، خرید و فروش و نگهداری انواع دستگاه‌های فلزیاب

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، طی جلسه مشترک فرماندهی نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی و مسئول میراث شهرستان کوهبنان، راه‌های تعامل و همکاری بین ‌نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی به منظور حفاظت و حراست هر چه بیشتر از آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی این شهرستان بررسی شد.

در این جلسه تمام نقاط دارای آثار تاریخی و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای پیشگیری و برخورد با سودجویان و تخریب کنندگان میراث گرانبهای فرهنگی و تاریخی این مرزوبوم بررسی و نتایج مثبتی حاصل شد.

احمد صیفوری مسئول پایگاه یگان حفاظتی شهرستان کوهبنان امشب در این نشست بر ارزش و اعتبار آثار فرهنگی و تاریخی به جامانده از سال‌های دور تأکید و حفاظت و حراست از آنها را نیز بااهمیت و لازم دانست.

وی با اعلام ممنوعیت تبلیغ، خرید و فروش و نگهداری انواع دستگاه‌های فلزیاب، هرگونه استفاده بدون مجوز قانونی از این دستگاه‌ها را جرم اعلام کرد و افزود: در صورت مشاهده با مجرمان به شدت برخورد و به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.

صیفوری تاکید کرد: از این پس شهرستان کوهبنان بیش از پیش برای سودجویان، تخریب کنندگان و حفاران میراث فرهنگی و تاریخی و همچنین استفاده کنندگان از فلزیاب ناامن‌تر می‌شود.

وی بیان داشت: شهرستان کوهبنان دارای بیش از 250 اثر فرهنگی، تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده است که بیش از 30 اثر آن در فهرست آثار ملی سازمان میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است.

صیفوری از شهروندان درخواست کرد در حفظ و نگهداری و معرفی آثار باستانی، تاریخی و گردشگری شهرستان نهایت تلاش خود را به کار ببرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به میراث فرهنگی کوهبنان گزارش دهند.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول