اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قم

شهردار قم خبر داد

صرف اعتبار 23 میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه ادامه بلوار جمهوری اسلامی در قم

شهردار قم گفت: پروژه ادامه بلوار جمهوری اسلامی حد فاصل میدان مالک اشتر و میدان امام حسین(ع)، 800 متر با عرض 45 متر است که 23 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

صرف اعتبار 23 میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه ادامه بلوار جمهوری اسلامی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه ادامه بلوار جمهوری اسلامی که در مسجد حضرت علی اصغر(ع) برگزار شد، با اشاره به نقش مردم در مسائل شهری اظهار کرد: مردم در این مسائل نقش شایان ذکری دارند، 99 درصد بودجه شهرداری از عوارض مردمی است.

وی ادامه داد: اگر مردم به شهرداری اعتماد نداشته باشند، کار سخت خواهد شد، شهر قم در مساله توسعه شهری، دچار عقب ماندگی است و اکنون طبق یک خط کش راه حرکت می‌کنیم و نقشه قم 1400 با همکاری نهادهای مختلف تهیه شده است.

شهردار قم افزود: پروژه‌های نیمه تمام شهر قم باید هر چه زودتر به پایان می‌رسد، بخش زیادی از بدهی‌های شهرداری قم با بانک‌ها تهاتر شده است و بابت 700 میلیارد تومان از بدهی‌های ارگان‌های دولتی به شهرداری قم، اسناد خزانه گرفتیم.

سقائیان نژاد با اشاره به بودجه سال 96 شهرداری قم اظهار کرد: مبلغ این بودجه 2 هزار و 200 میلیارد تومان است و 500 میلیون یورو هم فاینانس برای امسال پیش بینی کردیم.

وی ادامه داد: یکی از مناطق محروم شهر قم، منطقه دو است و برای توسعه این منطقه باید تلاش کنیم، با وجود رکود در بخش ساختمان، اما باید به دنبال توسعه قم با مدیریت جهادی باشیم.

شهردار قم افزود: مدیران شهری در قم با وحدت کلمه و به پشتیبانی مردم در حال فعالیت هستند.

سقائیان نژاد با اشاره به منطقه دو شهرداری قم اظهار کرد: این منطقه یک دهم شهر قم را تشکیل می‌دهد و جمعیت رسمی منطقه دو، 205 هزار نفر شامل 19 درصد مردم قم است، منطقه دو پس از منطقه 6، پرجمعیت ترین منطقه شهر قم است.

وی ادامه داد: 45 هزار واحد مسکونی در منطقه دو شهر قم است، 18 درصد جمعیت دانش آموزی شهر قم متولد منطقه دو هستند، یک متر بافت فرسوده برای این منطقه ثبت نشده است.

شهردار قم افزود: دو میلیون متر مربع معابر منطقه دو شهرداری قم است و روزانه 100 تن زباله از این منطقه جمع آوری می‌شود، 700 هکتار فضای سبز شامل بوستان‌های محلی و جنگلی در منطقه دو است.

سقائیان نژاد با اشاره به بودجه شهرداری منطقه دو اظهار کرد: امسال بودجه شهرداری این منطقه 52 میلیارد تومان است که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشت، یکی از پروژه‌های اصلی شهرداری منطقه دو، ادامه بلوار جمهوری در این منطقه است.

وی ادامه داد: ادامه بلوار پروژه جمهوری نیاز به تملک 162 واحد مسکونی دارد و بودجه موردنیاز این پروژه 65 میلیارد تومان است، یکی از محورهای اصلی شهر قم بلوار جمهوری است.

شهردار قم افزود: زیرگذر امینی بیات یکی از پروژه‌های شهر قم است که شهرداری قم  امسال به دنبال تملک واحدهای مسکونی مورد نیاز این پروژه است.

سقائیان نژاد با اشاره به پروژه‌های ورزشی در شهر قم اظهار کرد: شهرداری قم به دنبال احداث یک پروژه ورزشی در منطقه دو است که زمین آن مشخص شده و در عید فطر کلنگ این پروژه زده می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه ادامه بلوار جمهوری اسلامی حد فاصل میدان مالک اشتر و میدان امام حسین(ع)، 800 متر با عرض 45 متر است که 23 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، امیدوارم ادامه بلوار جمهوری با سرعت بیشتری طی یک تا دو سال آینده به بهره برداری برسد.

شهردار قم افزود: یکی از مشکلات منطقه دو شهر قم، حفاری 150 کیلومتر حفاری شبکه فاضلاب است که آسفالت معابر را به هم ریخته است، یکی دیگر از مشکلات منطقه، بحث روشنایی کامل معابر است.

سقائیان نژاد با اشاره به ضرورت خروج صنوف مزاحم از منطقه دو شهر قم اظهار کرد: باید صنوفی همچون آهن‌فروش‌ها از این منطقه خارج شوند، همچنین افزایش فضای سبز در منطقه دو شهر قم هم اهمیت زیادی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از نقاط قوت شهر قم می‌توان به وجود حرم حضرت معصومه(س) و سفر سالیانه 20 میلیون زائر به این شهر اشاره کرد.

انتهای پیام/78004/آ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول