اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل محیط‌زیست استان فارس اعلام کرد

آمادگی مرکز مراقبت از حیات‌وحش پارک ملی بمو برای درمان حیوانات آسیب‌دیده/ تماس با اورژانس حیوانات از طریق سامانه 1540

سرپرست اداره کل محیط‌ زیست استان فارس گفت: برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی‌های حیات‌وحش، برای نخستین بار در جنوب کشور مرکز درمانی تخصصی حیات‌وحش در پارک ملی بمو در سال گذشته تجهیز و راه‌اندازی شده است.

آمادگی مرکز مراقبت از حیات‌وحش پارک ملی بمو برای درمان حیوانات آسیب‌دیده/ تماس با اورژانس حیوانات از طریق سامانه 1540

نبی‌الله مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به این‌که به دلیل وجود غنای گونه‌ای و جمعیت‌های مناسب از حیات‌وحش در سطح استان فارس و نیز آسیب‌دیدگی‌هایی که در این جمعیت اتفاق می‌افتد، احداث و تجهیز مرکز درمان، تیمار و بازپروری حیات‌وحش جنوب کشور در شیراز نیاز بود، گفت: با راه‌اندازی این مرکز به‌صورت شبانه‌روزی از حیات‌وحش آسیب‌دیده مراقبت می‌شود تا پس از طی دوران درمان و بازپروری به طبیعت بازگردانده شوند.

وی با بیان اینکه درصورت تأمین اعتبار کافی نسبت به تجهیز مرکز مدرن و به‌روز در پارک ملی بمو اقدام می‌شود، گفت: تاکنون در این مرکز حیوانات وحشی همچون قوچ، پازن، سارگپه، دلیجه، شبگرد، عقاب استپی، جغد، لاک‌پشت، مار و غیره درمان شده است.

مرادی بیان داشت: استان فارس از نظر تنوع گونه‌های حیات‌وحش از استان‌های برتر کشور است و شهروندان می‌توانند با مشاهده هرگونه حیوان آسیب‌دیده آن‌ها را به این اداره کل تحویل نمایند و یا با شماره تلفن 1540 به اطلاع همکاران برسانند تا نیروهای امدادی برای انتقال و درمان حیوان آسیب‌دیده اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه عامل تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری، قرار گرفتن استان فارس در ناحیه پوششی زاگرسی و ایرانوتورانی است، افزود: تاکنون 72 گونه پستاندار، 356 گونه پرنده، 49 گونه خزنده، 4 گونه دوزیست و 43 گونه ماهی در این استان گزارش‌شده است.

انتهای پیام/و
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول