اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کهگیلویه و بویراحمد

یادداشت/ امانعلی کریمی‌زاده لنده‌ای

قربون برم خدا را یک بام و دو هوا را/آب‌وهوا و گرمایی یکسان اما پول برق متفاوت

شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ از آب و هوایی یکسان و همچون استان‌ همجوار برخوردارند ولی در تعرفه برق تنها یک شهرستان آن آن هم برای سه ماه تعرفه گرمسیری یک دریافت می‌‌کند.

قربون برم خدا را یک بام و دو هوا را/آب‌وهوا و گرمایی یکسان اما پول برق متفاوت

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، امانعلی کریمی‌زاده لنده‌ای یکی از فعالان در عرصه پیگیری مطالبات مردمی شهرستان لنده بوده که کنون با پیگیری ‌های مستمر خود توانسته با یاری مسؤولان شهرستان بسیاری از مشکلات را مرتفع و یا تا حد امکان کاهش دهد.

امانعلی کریمی‌زاده در یادداشتی کوتاه یکی از مطالبات مردم شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ( لنده، بهمئی، چرام و کهگیلویه) را خطاب به مسؤولان یادآوری نمودند که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

کریمی‌زاده در این یادداشت آورده است: نمی‌دانم چرا تعرفه برق سه شهرستان کهگیلویه بزرگ شامل دهدشت، چرام و لنده را مانند استان‌های خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان بر مبنای دمای نم تر و دمای خشک آن محاسبه نمی‌کنند؟

وی ادامه می‌دهد: مرز مشترک سه شهرستان مزکور با شهرستان‌های بهمئی، گچساران، از استان کهگیلویه و بویراحمد و بهبهان از استان خوزستان که همگی از هشت ماه تعرفه برق گرمسیری یک استفاده می‌کنند، نمی‌دانم چرا فقط لنده که با پیگیری ما در چند سال متوالی بدون از هیچگونه کمک مادی از طریق‌ نهادها و ادارات آن هم تنها سه ماه از تعرفه برق گرمسیری یک استفاده می‌کند و دو شهرستان از این هم بی بهره‌ هستند.

کریمی‌زاده در این یادداشت به فاجعه 10 اسفند 93 در یکی از بیمارستان‌های تهران که 74 نفر 112 چشم خود را از دست داده‌اند اشاره و می‌نویسد: در اثنی پیگیری برنامه برق شهرستان لنده یک چشم خود را از دست داده‌ام ولی تاکنون ذره‌ای از همت و تلاشم برای آن کاهش نیافته است.

وی ادامه می‌دهد تلاش و پیگیری من با چشم کور و مسؤولان شهرستان به گونه‌ای بود که آقای چیت چیان وزیر نیرو  پیشنهاد آنرا طی سند شماره 95/14384/20/100 مورخ 94/9/20 به هیئت دولت تقدیم کرد و دولت در جلسه 95/4/13 پیشنهاد شش ماه گرمسیری دو لنده به سه ماه گرمسیری یک مصوب نمود.

کریمی‌زاده با اشاره به اسناد مورد تأیید سازمان هواشناسی کشور در خصوص میزان دمای تر و خشک شهرستان‌های لنده، دهدشت و چرام و بیشتر بودن این مهم از سایر شهرستان‌های همجوار آورده است: دمای تر و خشک شهرستان‌ لنده از اکثر شهرستان‌های استان خوزستان هم بیشتر بوده و این همان مصداق یک بام و دو هوا در کهگیلویه بزرگ می‌باشد.

وی ادامه داد: جا دارد مسؤولان امر ترتیبی اتخاذ نمایند که مصوبه اخیر دولت برای برخی استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان که تعرفه برق آنها برمبنای دمای تر و خشک از یک ماه تا 9 ماه محاسبه می‌شود برای این سه شهرستان نیز که رنج دمای تر و خشک آنها مشخص می‌باشد  محاسبه نمایند.

کرمی‌زاده در ادامه به همکاری نمایندگان سابقه و کنونی شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ، وزیر نیرو و کارشناسان این وزارتخانه، کارشناسان شرکت توانیر، شرکت توزیع برق استان و هواشناسی کشور، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، مدیرعامل بانک پارسیان و استاندار بومی و فعال استان جناب آقای خادمی تقدیر کرد و گفت: تلاش شبانه‌روزی مجموعه‌ای از مدیران خدوم کشوری و استانی و شهرستانی باعث شد قسمتی از حقوق تضییع شده شهرستان لنده برگردد و امیدواریم این مهم در خصوص سایر شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ نیز محقق شود.

وی ادامه می‌دهد: همت و والای مسؤولان استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی لازم است تا مصوبه دولت تدبیر و امید برای محاسبه 8 ماه گرمسیری یک برای این سه شهرستان نیز محقق شود . چشم‌انتظار تحقق این مهم از سوی دولت تدبیر و امید می‌باشیم.

********

یادداشت: امانعلی کریمی‌زاده لنده‌ای

********

انتهای پیام/82013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول