اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

به دریا رفته می‌داند مصیبت‌ها طوفان را

تجربه تلخ غرق‌شدگان دریا را تجربه نکنیم/لزوم توجه جدی به مخاطرات دریا در تعطیلات عید سعید فطر

افزایش حضور گردشگران در سطح سواحل مازندران باعث تشدید مخاطرات و احتمال افزایش غرق‌شدگی وجود دارد به نظر می‌رسد که هم گردشگران و هم متولیان نسبت به مخاطرات دریا در این ایام حساسیت جدی نشان دهند.

تجربه تلخ غرق‌شدگان دریا را تجربه نکنیم/لزوم توجه جدی به مخاطرات دریا در تعطیلات عید سعید فطر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، با نزدیک شدن به تعطیلات عید فطر تعدادی از خانواده‌ها برای حضور در سواحل استان‌های شمالی کشور برنامه‌ریزی می‌کنند.

استان مازندران 22 شهرستان دارد و در هر شهرستان تعدادی طرح‌های دریا از ابتدای خردادماه سال جاری راه‌اندازی شد، برخی از طرح‌های خصوصی و تعدادی از طرح‌های دولتی و در منطقه غرب استان شهرک‌های ساحلی خصوصی وجود دارد که اطلاعات چندانی از مدیریت این طرح‌ها در دست نیست.

در اجرای  طرح‌های دریا باید امکانات کافی و مناسب فرهنگی و عمرانی تدارک دیده شود، پای امکانات مناسب که در سطح سواحل به شدت می‌لنگد به این دلیل که اعتبارات دریا با وجود دغدغه‌های مطرح شده از بودجه استانی تأمین می‌شود.

برای اجرای برنامه‌های فرهنگی نیاز به اعتبارات ویژه است وقتی اعتباری برای اجرای پروژه‌های عمرانی دیده نشد نمی‌توان شاهد سرریزی شدن اعتبارات فرهنگی در این بخش باشیم هر چند عدم توجه به مسائل فرهنگی در دراز مدت مشکلات جدی به وجود می‌آورد و آسیب‌های آن در بلند متوجه استان هست.

متولیان طرح های دریا در حال حاضر به تنها برنامه فرهنگی کم خرج در سطح سواحل بسنده کرده و از اجرای دیگر برنامه فرهنگی چندان خبری نیست.

بحث آلودگی هم از دیگر مشکلات این روزهای طرح دریا هست، که مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد که از 55 طرح دریا بررسی شده 12 طرح شرایط بهداشتی لازم برای شنا را ندارند.

بررسی آمار پزشکی قانونی در ارتباط با غرق شدن افراد نشان از کم‌توجهی گردشگران به نقاط کور و حادثه‌خیز دریا است، به نظر می‌رسد که هشدارهای ایمنی برای مصون ماندن از حادثه غرق شدن افراد باید به صورت جدی در رسانه‌های گروهی استان مازندران و فراتر از این استان مطرح شود، از طرفی گردشگران هم باید خودشان را مجاب کنند که هشداری‌های ایمنی سطح سواحل مازندران را جدی بگیرند.

به دلیل عدم تامین اعتبارات ملی از سوی دولت امکان ساماندهی طرح‌های دریا در استان با بودجه‌های عمومی مازندران وجود ندارد، حساسیت برای ساماندهی طرح‌های دریا در استان مازندران باید به صورت ملی انجام شود.

در حال حاضر که متولیان امر در سطح وزارتخانه برنامه‌ای جدی برای اجرای مناسب طرح‌های دریا ندارند برای مصون ماندن از حوادث دریا باید از تجربیات گذشتگان در سطح سواحل درس گرفته و پای درس کسانی بنشینم که مصائب دریا را دیده‌اند.

غم از دست دادن دو برادر همزمان در سطح سواحل استان و تکرار این مصیبت در سالیان متمادی به آسانی فراموش شدنی نیست و به قولی به دریا رفته می‌داند مصیبت‌ها طوفان را!

برای اینکه به این دردها در سطح سواحل مواجه نشویم، تنها و تنها نکاتی ایمنی در سطح سواحل استان را رعایت کنید.

انتهای پیام/86004/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول