اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی گلستان هشدار داد

افزایش کلاهبرداری‌های کارت به کارت/ کشف بیش از 72 میلیارد ریال جرائم اقتصادی در گلستان

رئیس پلیس آگاهی گلستان نسبت به افزایش کلاهبرداری‌های کارت به کارت در استان هشدار داد.

افزایش کلاهبرداری‌های کارت به کارت/ کشف بیش از 72 میلیارد ریال جرائم اقتصادی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی مروتی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: با اقدامات شبانه‌روزی پلیس آگاهی استان طی سه ماه نخست امسال 72 میلیارد و 582 ریال جرائم اقتصادی در استان گلستان کشف شده است.

وی به کاهش 50 درصدی اختلاس در استان گلستان خبر داد و گفت: 100 درصد جرائم مربوط به اخلال در نظام اقتصادی استان کشف شده و همچنین طی این مدت کشف زمین‌خواری در استان 6 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان با اشاره به تمهیدات ویژه پلیس آگاهی استان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا، تصریح کرد: کل پرونده‌های تشکیل شده در حوزه قاچاق کالا و ارز در سه ماه نخست امسال توسط پلیس آگاهی 10 هزار و 252 فقره است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است.

مروتی گفت: در این مدت با تلاش‌های کارآگاهان پلیس آگاهی استان کشف کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: در این مدت 339 دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق توقیف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، گوشی تلفن همراه، البسه، سیگار و لوازم خانگی بیشترین آمار کشف کالای قاچاق در استان گلستان بوده است.

مروتی گفت: یکی از مشکلات پلیس آگاهی استان در حوزه برخورد با کالای قاچاق، عدم استقرار سازمان املاک تملیکی در استان است که روند برخورد و جمع‌آوری کالای قاچاق را کند کرده است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص امحاء کالای قاچاق کشف شده توسط پلیس، تاکید کرد: پلیس به شدت با امحاء کالای قاچاق کشف شده موافق است اما این اقدام نیازمند دستور قضایی است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان همچنین به یکی از شایع‌ترین جرائم رخ داده طی سه ماه گذشته در استان گلستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه مدتی است که جرائم مرتبط با کلاهبرداری کارت به کارت در استان گلستان رو به افزایش است.

مروتی بیان کرد: در این روش کلاهبرداری، فرد مجرم پس از برقراری تماس تلفنی با فرد قربانی اعلام می‌کند که شما در یکی از برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و یا در یکی از قرعه‌کشی برندهای معروف اپراتورهای تلفن همراه برنده جایزه شده‌اید.

وی اضافه کرد: کلاهبرداران با این روش، فرد مال‌باخته را پای دستگاه عابربانک کشانده و با استفاده از جملات اغواکننده و راهنمایی‌های اشتباه کاری می‌کنند که فرد قربانی با دستان خودش تمامی وجوه داخل حساب را به حساب کلاهبردار واریز کند.

رئیس پلیس‌آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: این نکته ضروری و قابل ذکر است، این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که فرد قربانی دقت نمی‌کند که اصلا آیا در مسابقه و یا قرعه‌کشی که فرد تماس‌گیرنده مدعی شده شرکت کرده‌ است یا خیر که اگر شهروندان به این نکته در مرحله اول دقت کنند به سادگی متوجه اقدام کلاهبراران خواهند شد.

مروتی تاکید کرد: نکته بعدی و حائز اهمیت این است، هر فرد، نهاد، ارگان و یا مجموعه‌ای بخواهد وجه نقدی را به عنوان جایزه یا هر عنوان دیگر بخواهد وجهی را به حساب شما واریز کند، داشتن شماره کارت کافی است و هیچ نیازی به حضور پای دستگاه عابر بانک و یا اطلاعات دیگر حساب مشتری به خصوص رمز دوم نیست.

وی در پایان گفت: شهروندان دقت کنند، برای کسب اطمینان از صحت ادعای فرد تماس گیرنده، قبل از هر اقدامی می‌توانند صحت گفته‌ها را از طریق سایت رسمی آن شرکت، نهاد و یا ارگان جویا شوند و یا به نمایندگی‌های رسمی و مجاز شرکت‌های اپراتور تلفن همراه، صدا و سیما و یا هر دستگاه دیگری مراجعه کرده و نسبت به درستی تماس اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول