اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

دومین روز دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران

سرنای لرستان و دودوک آذربایجان طنین‌انداز فضای باز شب‌های کرمان شد

در دومین روز جشنواره موسیقی لرستان، بوکان، همدان، بوشهر، خراسان رضوی، علی‌آباد کتول و گروه قمادین اجرای خود را در فضای باز پارک مادر شهر کرمان روی صحنه بردند.

سرنای لرستان و دودوک آذربایجان طنین‌انداز فضای باز شب‌های کرمان شد

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس اعزامی به دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان، در دومین روز جشنواره موسیقی لرستان، بوکان، همدان، بوشهر، خراسان رضوی، علی آباد کتول و گروه قمادین اجرای خود را در فضای باز پارک مادر شهر کرمان به روی صحنه بردند.

اجرای شب دوم جشنواره همراه بود با استقبال پر شور و هیجان مردم کرمان در فضای پارک مادر که تنوع اجراهای آوازی و تکنوازی تا اجراهای گروهی به زبان های مختلف این شور و اشتیاق را به حاضرین انتقال داد.

فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز امشب به جمع مردم خونگرم کرمان پیوست و علیرغم عرف همیشگی مسئولین که به شنیدن یک الی دو اجرا بسنده کرده و محل را ترک میکنند از اول تا آخر به تماشای تمام اجراهای امشب نشست.

احسان عبدی‌پور نوازنده سرنا از لرستان از برجسته‌ترین هنرمندان اجرای امشب بود که در پنج قاره جهان هنر این مرز و بوم را به گوش دورترین نقاط مردم کره زمین رسانده و امشب نیز اجرایی سرشار از اصالت و شور و حماسه را به همراه کمانچه و کلام دلنشین حامد فیضیان و دهل سام ابدالی به مخاطبین هدیه کرد.

گروه بوکان نیز با خواننده ای باسابقه با صدایی جذاب و نوازنده دودوک و تنبک اجرایی شاد را به مخاطبان عرضه کرد و بخشی از موسیقی کردستان را به نمایندگی از جغرافیای آذربایجان غربی به روی صحنه برد.

برنامه امشب از تنوع بالایی برخوردار بود و گروههایی از بوشهر، خراسان رضوی، آذربایجان و علی آباد کتول بر این جذابیت افزودند.

همچنین امروز صببح ساعت 10 در سینما تک هتل پارس کرمان منظومه کوراوغلو با سخنرانی عاشیق احد ملکی از آذربایجان شرقی به همراه نوازندگی «قوپوز» برگزار شد و نوازنده دیوان مهمان از کشور ترکیه به اجرای برنامه ای جذاب و دیدنی پرداخت که مصاحبه تخصصی و اختصاصی فارس با این نوازنده بین المللی فردا منتشر خواهد شد.

همزمان با اجرای امشب کرمان در شهرستان انار گروه آیین هلیل جیرفت، گروه باباقنبر، گروه خلق از کشور افغانستان و کروه توکلی نیا از منوجان و در شهرستان رفسنجان گروه سعادتی از ترکمن صحرا، گروه مولانا از کرمان، گروه میسان از خوزستان و گروه قدمی از ساوه به اجرای برنامه پرداختند.

دو مورد و مشکل که همچون اجرای صبح و دو بخش اجرایی روز قبل وجود داشت، یکی زمان‌بندی و تأخیر در اجرای برنامه‌ها و دیگری ضعف در ساندچک و صدابرداری بود که امشب نیز در محل اجراهای پارک معلم کرمان شاهد آن بودیم.

این موارد با توجه به سطح بالای کمی و کیفی برگزاری این دوره و زحماتی که مسئولین برگزاری از جان و دل متقبل شده‌اند، مطلوب نیست.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول