اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بوشهر

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی:

استان بوشهر بیشترین سهم در حادثه هفتم تیر داشته است

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: از سه نماینده استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی دو نماینده در حادثه هفتم تیر به همراه شهید بهشتی و 70 تن دیگر از یارانش آسمانی شدند که این شرایط نشان می‌دهد استان بوشهر بیشترین سهم در حادثه هفتم تیر سال 60 داشته است. وی افزود: این شرایط نشان دهنده این است که استان بوشهر با از دست‌دادن دو نماینده از مجموع سه نماینده خود، بیشترین سهم شهادت را در فاجعه هفتم تیر سال 60 داشته که از ویژگی‌های استان بوشهر به شمار می‌رود.

استان بوشهر بیشترین سهم در حادثه هفتم تیر داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، سید کمال الدین شهریاری شامگاه چهارشنبه در مراسم شهدای هفتم‌تیر که بر تربت پاک و مطهر شهید میربهزاد شهریاری نخستین نماینده مردم روباران در مجلس شورای اسلامی در روستای بحیری شهرستان دشتی استان بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: از سه نماینده استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی دو نماینده در حادثه هفتم تیر به همراه شهید بهشتی و 70 تن دیگر از یارانش آسمانی شدند.

وی افزود: این شرایط نشان دهنده این است که  استان بوشهر با از دست‌دادن دو نماینده از مجموع سه نماینده خود، بیشترین سهم شهادت را در فاجعه هفتم تیر سال 60 داشته که از ویژگی‌های استان بوشهر به شمار می‌رود.

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ریشه‌های فاجعه هفتم تیر، تصریح کرد: نظام حاکم بر جهان امروز نظام سلطه است و این راهبرد سیاست، هژمونی و دکترین ابرقدرت‌ها و در راس آن آمریکای جهانخوار قرار دارد.

وی با اشاره به این که یا باید سلطه‌گر باشیم یا سلطه‌پذیر، ادامه داد: ما در قبل از انقلاب در چارچوب نظام سلطه،یک کشور سلطه‌پذیربودیم که نقش ما نوکری ابرقدرت‌ها و به شکل ظاهری قدرتمند در منطقه خلیج فارس بودیم.

شهریاری یادآور شد: با فروش ذخایر زیرزمینی و نفت، سلاح‌های سنگین و جنگ‌افزار خریداری می‌کردیم و تحت نظارت شدید مستشاران ابرقدرت‌ها، نقش ژاندارمی منطقه را ایفا می‌کردیم که هم اکنون عربستان تلاش می‌کند انجام دهد منتها به لحاظ نیروی انسانی فاقد آن است.

وی افزود: عربستان هم اکنون چند برابر بیشتر از کشور ما در زمان طاغوت، دلار می‌دهد و اسلحه می‌خرد اما باز هم نمی‌تواند آن نقش را بازی کند و علت آن هم نیروی انسانی ناکافی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در کوچه‌های مکه و مدینه، شهروندان عربستانی در نهایت فقر زندگی می‌کنند و آن وقت 400 میلیارد دلار ذخایر این مملکت به جیب ابرقدرتی مثل آمریکا می‌رود که عربستان را به چشم یک گاو شیرده نگاه می‌ کند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جوان امروز ما که بعد از انقلاب متولد شده، نمونه بارز قبل از انقلاب را می‌توانند در عربستان سعودی مشاهده کنند.

وی اضافه کرد: مردم در حدود 40 سال پیش با تبعیت از امام و رهبر خود تصمیم می‌گیرند که نظامی مستقل نه سلطه‌گر و نه سلطه‌پذیر به نام جمهوری اسلامی و نه شرقی و نه غربی تشکیل دهند و به هیچ کشور و آب و خاکی چشم طمع نداشته باشند.

شهریاری گفت: انقلاب مردمی امام به خاطر این بود که مردم آزاد زندگی کنند و نوکر کسی نباشند، پس این نظام را به وجود آوردند و امام به پشتوانه ملت ایران در مقابل ژاندارم خلیج فارس(رژیم طاغوت) ایستاد و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به وجود آورد.

وی افزود: از روزی که این کشور و مردم تصمیم گرفتند که از نظام سلطه ابرقدرت‌ها خارج شوند، از همان روز نخست توطئه‌ها، دشمنی‌ها و خباثت‌ها بر علیه این نظام، مسئوولین و مردم آغاز شد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اقدام به ترور و شهادت سپهبد قرنی‌ها و مطهری‌ها کردند تا پنجم تیر که در مسجد ابوذر تهران مقام معظم رهبری را ترور و شهادت 72 تن  در سرچشمه تهران را ورق زدند 

 شهریاری تاکید کرد: فاجعه هفتم تیر 1360 در سرچشمه تهران یک نمونه‌ای از جنگ بین حق و باطل و نمونه‌ای از پرداخت هزینه آزادی‌خواهی و استقلال این مردم بود.

وی افزود: ما از ابتدای انقلاب تا به امروز هر روز شاهد توطئه‌ها، دشمنی‌ها و خون‌خواهی‌های استکبار هستیم و تا زمانی که این مردم آزادی و استقلال خود را فریاد می‌زنند این دشمنی‌ها ادامه دارد.

شهریاری گفت: ترورها، جنگ 8 ساله، تحریم‌ها ، محاصره‌های اقتصادی، تحریم‌های بانکی، تحریم دارو، مواداولیه و سعی در منزوی‌کردن این نظام و انقلاب و اتهامات ناروا تحت عنوان حقوق بشر، حمایت از تروریست و تحت عنوان بی‌ثبات کردن منطقه با بی‌شرمی تمام این اتهامات را به کشور وارد می‌کنند و روزی نیست که ما فارغ از توطئه‌ها و دشمنی‌ها باشیم. 

وی ببا اشاره به حادثه تروریستی دوازدهم ماه مبارک رمضان در تهران، افزود: برای ترور نمایندگان مجلس تا قلب تهران آمدند و تعدادی از هم‌وطنان بی‌گناه ما را در ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی شهید کردند و حتی از یک مراجعه‌کننده شهری هم که برای رفع مسائل و مشکلات خود به دفتر نمایندگان مجلس مراجعه کرده بود از خون او هم نگذشتند تا دشمنی خود را نشان دهند.

شهریاری یادآور شد: تروریست‌ها آمدند تا ما را به خاک و خون بکشند هر چند ما این سعادت را نداشتیم ولی ما آماده شهادت هستیم و از نظر من مسئوول دفتر من یک شهید زنده است.

وی ادامه داد: یک شهریاری در سال 60 شهید شد و چه اشکال دارد که یک شهریاری دیگر در سال 96 شهید شود که دشمنان بدانند که این انقلاب، نظام و مردم هیچگاه استقلال و آزادی خود را معامله نمی‌کنند.

شهریاری بیان کرد: امروز به برکت این انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی و به برکت قدرت نرم و سخت نظام مقدس جمهوری اسلامی رزمندگان ما در سوریه و عراق بر علیه دشمن خونخوار ما می‌جنگند.

وی اضافه کرد: دولت خود خوانده عراق و شام به طرفة‌العینی عراق و سوریه را درنوردید و اگر رزمندگان ما جلوی آنها را در آنجا نگرفته بودند امروز حداقل این بود که پشت مرزهای ما مشغول پرتاب موشک و خمپاره بودند.

شهریاری تصریح کرد: این رزمندگان جان بر کف با قدرت ایمان و با تکیه بر خودکفایی‌های رزمی خود و اتکال به خدا در مقابل آن هجمه‌ای که به مجلس شورای اسلامی در روز دوازدهم ماه مبارک رمضان انجام دادند و 17 نفر از بی‌گناهان شهروند این نظام را به خاک و خون کشیدند به ازاء هر نفر، 10 نفر از سران تروریست‌ها را در دیرالزور به هلاکت رساندند.

وی افزود: اگر خون شهیدان بهشتی و 72 تن از یاران آن شهید در هفتم تیر سال 60 در سرچشمه به زمین ریخته شد امروز رزمندگان ما انتقام آن خون‌ها در موصل و دیرالزور می‌گیرند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که  جای خالی شهیدان شهریاری و حیدری دو نماینده استان بوشهر را خالی می‌بینم تاکید کرد: شخصیت شهیدان شهریاری و حیدری باید به نسل‌های آینده تبیین شود زیرا این شهیدان جزء بهترین  و برجسته‌ترین انسان‌های این آب و خاک بودند.

شهریاری با اشاره به ابعاد شخصیت وجودی، برجستگی‌ها و ویژگی‌های شهیدان شهریاری و حیدری گفت: شهدای ما دارای ویژگی‌های منحصر به فرد بودند و به جایگاه شهادت نائل آمدند.

وی افزود: شهید شهریاری یک چهره فرهنگی، شاعری برجسته با تخلص شفیق و یکی از برجسته‌ترین اساتید مدرسه سعادت بوشهر بود که بسیاری از بزرگان استان بوشهر افتخار شاگردی وی را در مدرسه سعادت بوشهر داشته‌اند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید میربهزاد شهریاری در رشته الهیات و معارف اسلامی در دانشگاه مشهد مشغول به  تحصیل شدند و یکی از شاگران مقام معظم رهبری در مشهد بودند.

انتهای پیام/40/ 3347

23

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول