اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اردبیل

شهردار اردبیل:

آسفالت‌ریزی در اردبیل با رعایت اصول زیربنایی انجام می‌شود

شهردار اردبیل از انجام آسفالت‌ریزی‌های شهری با رعایت اصول زیربنایی خبر داد.‏

آسفالت‌ریزی در اردبیل با رعایت اصول زیربنایی انجام می‌شود

حمید لطف الهیان در تشریح مراحل اصولی آسفالت‌ریزی زیربنایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: زیرسازی بخش مهمی از اصلاح معابر است و اقدامات اصولی در این زمینه عمر آسفالت را تا حد مطلوبی بالا می برد.

شهردار اردبیل بیان کرد: یکی از دلایل تخریب آسفالت، زیرسازی نامطلوب آن است که به دلیل استفاده از مواد مصرفی با کیفیت پایین در بخش زیرین یا پایه، عمر آسفالت کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: آسفالت‌ریزی اصولی با مصالح استاندارد و اصلاح زیرسازی معابر از هدر رفت سرمایه جلوگیری کرده و عمر آسفالت را به حداکثر می‌رساند .

شهردار اردبیل با اشاره به اینکه زیرسازی و آسفالت‌ریزی اصولی در اولویت کاری مدیریت شهری است بیان کرد: از این رو آسفالت‌ریزی‌های انجام شده در سطح شهر اردبیل با توجه به اصول مهندسی و زیرسازی صحیح در حال انجام است.

لطف اللهیان عملیات زیرسازی و آسفالت‌ریزی را در 6 مرحله تمیزکاری مسیر، برداشت آسفالت تخریب شده در مسیر توسط کاتر، بادگیری، قیرپاشی،آسفالت‌ریزی و غلتک عنوان کرد.

وی گفت: لایه‌های آسفالتی، بعد از پخش، باید به منظور تحمل بارها، توزیع بهتر فشارهای وارده و نیز ایجاد یک سطح صاف و هموار، متراکم شوند. در نتیجه تراکم، لایه‌ها به هم می‌چسبند تا یک سازه متراکم و بدون درز تشکیل شود و در مقابل نیروهای برشی حاصل از ترافیک بهتر عمل کنند.

شهردار اردبیل با بیان اینکه با کم شدن فضای خالی در آسفالت، مقاومت آن در برابر شرایط آب و هوایی و نیز فرسایش بیشتر شده و باعث دوام بیشتر آسفالت خواهد شد افزود: با کاهش ناهمواری سطح، ایمنی ترافیک و راحتی رانندگی بیشتر می‌شود و بار ضربه‌ای ترافیک برروی آسفالت کم می‌گردد.

لطف اللهیان اذعان داشت : در آسفالت‌ریزی‌های انجام شده، پس از پخش آسفالت به وسیله فینیشر، اطوی اولیه قشر پخش شده توسط فینیشر، و اطوی ثانویه توسط غلتک چرخ فلزی انجام می‌شود.

وی افزود :کوبیدن نهایی قشر آسفالت توسط غلتک لاستیکی با وزن مناسب، تا حصول تراکم لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام 3356/715/100

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول