اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی خبر داد

مصرف 5 هزار لیتر در ثانیه آب در تبریز / آب ارس نرسد تبریز تشنه می‌ماند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی پیک مصرف آب در استان را 9 مترمکعب عنوان کرد و گفت: در تبریز در هر ثانیه 5 مترمکعب ( 5 هزار لیتر) آب مصرف می‌شود.

مصرف 5 هزار لیتر در ثانیه آب در تبریز / آب ارس نرسد تبریز تشنه می‌ماند

علیرضا ایمانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه مصرف آب نسبت به تولید در تبریز بیشتر است، اظهار داشت: آب شرب تبریز از سه نقطه سد نهند، چاه‌های دامنه سهند و زرینه رود تامین می‌شود.

مصرف 9 مترمکعب آب در ثانیه در آذربایجان‌شرقی

وی با بیان اینکه در هر ثانیه در شرایط عادی در تبریز 4 هزار و 300 لیتر آب مصرف می‌شود، افزود: در پیک مصرف در هر ثانیه در تبریز 5 هزار لیتر آب مصرف می‌شود.

ایمانلو با بیان اینکه اولویت مهم شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی حفاظت از منابع آب و ترویج مصرف بهینه آب است، بر لزوم مدیریت مصرف تاکید کرد و گفت: اگر پنج درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم می‌توانیم بسیاری از مشکلات مربوط به کمبود آب مرتفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی پیک مصرف آب در استان را 9 مترمکعب عنوان و تصریح کرد: حفظ سلامت جوامع انسانی و صیانت از محیط زیست و منابع آن ایجاب می‌کند تا زائده‌های حاصل از فعالیت مختلف شهری جمع‌آوری، تصفیه و دفع شود.

آب ارس نرسد تبریز تشنه می‌ماند

وی تصریح کرد: بحث انتقال آب ارس برای شرب تبریز را پیگیری می‌کنیم و اگر این امر تا سه ماه آینده تحقق نیابد تبریز با مشکل مواجه می‌شود.

ایمانلو خاطرنشان کرد: تا پایان سال 95 با یک میلیون و 203 هزار مشترک، بیش از 2 میلیون و 810 هزارنفر از مردم استان را تحت پوشش ارائه خدمات آب شرب قرار داده است اظهار کرد: این جمعیت در 60 شهر استان را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر سلامت آب شرب تبریز و کل استان طول شبکه اصلی توزیع آب را حدود 10 هزار کیلومتر در سطح کل استان عنوان کرد و افزود: با اقدامات صورت گرفته در اصلاح شبکه، میانگین درصد هدر رفت آب در استان به 18.4 درصد کاهش یافته است.

آذربایجانی ها 40 لیتر بیشتر اب مصرف می کنند

وی مصرف سرانه آب در استان برای هر نفر در شبانه روز را 190 لیتر دانست و گفت: میانگین استاندارد مصرف سرانه 150 لیتر بوده و شهروندان در این استان 40 لیتر در شبانه روز بیشتر آب مصرف می‌کنند.

ایمانلو در ادامه به صرفه‌جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف تاکید کرد و از شهروندان درخواست کرد توصیه‌های شرکت آب و فاضلاب استان را جدی بگیرند تا در خصوص آب مصرفی دچار مشکل نشوند.

ایران در زمینه مصرف سرانه آب خانگی در کشورهای مختلف رتبه بالایی دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به افزایش دما و محدودیت منابع آب شرب در مناطق مختلف کشور و به تبع آن در استان و روند افزایش میزان مصرف آب توسط شهروندان کلان‌شهر تبریز، در صورتی که شهروندان در مصرف آب مدیریت نکنند احتمال بروز نوسانات مصرف و کمبود آب وجود دارد.

وی عنوان کرد: ایران در زمینه مصرف سرانه آب خانگی در کشورهای مختلف رتبه بالایی دارد و این امر متناسب با ذخایر آبی نیست.

مدیرعامل شرکت‌ آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: تا زمانی‌که مردم کمبود منابع آبی را احساس نکنند در زمینه کاهش مصرف آب موفق نخواهیم بود و نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

ایمانلو از اقدامات و برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب برای اصلاح الگوی مصرف آب خبر داد و افزود: نصب لوازم کاهنده با اولویت در مراکز عمومی و دولتی و مساجد را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول