اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

افزایش تاب‌آوری جامعه رسالت اصلی مدیریت بحران است/ آموزش‌های مدیریت بحران باید مردمی و فراگیر شود

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به رسالت این اداره کل برای افزایش تاب‌آوری جامعه، گفت: باید تلاش کنیم آموزش‌های مدیریت بحران را مردمی و فراگیر کنیم.

افزایش تاب‌آوری جامعه رسالت اصلی مدیریت بحران است/ آموزش‌های مدیریت بحران باید مردمی و فراگیر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، صادق علی‌مقدم صبح امروز در آئین افتتاحیه دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران و مسوولان شهرستان‌های شرق استان گلستان که به میزبانی شهرستان گنبدکاووس و در سالن همایش‌های فرهنگیان این شهرستان برگزار شد با اشاره به قبول زحمت میزبانی این دوره توسط فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس، اظهار کرد: از پذیرش میزبانی این دوره آموزشی که می‌تواند نتایج و ثمرات بسیاری را برای مدیران شهرستان گنبدکاووس داشته باشد صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های اخیر تجربه به ما نشان داده است که آسیب‌های شکل گرفته در بحران‌ها به دلیل ندانستن و اطلاع نداشتن نیست، افزود: آسیب‌ها دقیقا همان زمان و مرحله‌ای افزایش پبدا می‌کند که ما فکر می‌کنیم اطلاعات کامل را برای مقابله با بحران‌ها داریم و این درحالی است که درک واقعی و درستی از بحران و نحوه مدیریت آن نداریم.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان برگزاری دوره آموزشی مدیریت بحران در شرق و غرب استان گلستان را با هدف ایجاد درک درست از نحوه مدیریت و مقابله هوشمندانه با بحران است، خاطرنشان کرد: در طول سال‌های گذشته در بلایای طبیعی از جمله زلزله‌های رودبار، بم، طبس و ... آنچه بیشترین آسیب انسانی و مالی را وارد کرده است عدم مقابله و مدیریت آگاهانه بحران بوده است.

مقدم با تاکید بر اینکه در حال حاضر در سطح کشور هم در آموزش عمومی مدیریت بحران و هم در ساختار اداری آن آسیب‌پذیر هستیم، ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا بلایای طبیعی و غیرطبیعی با شدت بسیار بیشتری از کشور ما رخ می‌دهد اما در حد آسیب‌های جزیی مالی خاتمه می‌یابد که دلیل آن مدیریت بحران شایسته و مبتنی بر آگاهی است.

وی از برگزاری دوره سه روزه آموزش مدیریت بحران ویژه شهرستان‌های شرق استان گلستان در دو نوبت صبح و عصر در هر سه روز خبر داد و گفت: در نوبت صبح کلاس‌ها به صورت تئوری برگزار خواهد شد و در نوبت عصر کلاس‌های عملی و کارگاه‌های هم‌اندیشی برگزار می‌شود که کاربرگ‌هایی با عنوان کارخواسته به مدیران تحویل می‌شود تا پاسخ‌های خود را در برابر پرسش‌ها مرقوم کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با بیان اینکه افزایش تاب‌آوری جامعه در برابر بحران‌ها رسالت اصلی مدیریت است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم مدیریت بحران به صورت عمومی و مردمی در‌آمده و آگاهی‌های اداری و مردمی را افزایش دهیم.

مقدم مدیریت بحران ایجاد شده در حادثه تلخ معدن زمستان یورت آزادشهر را بسیار خوب و منطقی ارزیابی کرد و گفت: البته ضعف‌هایی هم در این مسیر وجد داشته است که باید در ادامه کار آنها را با کمک هم مرتفع کنیم.

انتهای پبام/40/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول