اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

در نکوداشت مرضیه محبوب مطرح شد

تمرین مادری با عروسک‌ها/ منتظر کنسرت سرود سینمای کودک با عروسک‌ها باشید

عروسک‌های ما بچه‌هایمان بودند برخلاف عروسک‌های باربی نسل جدید و درآن زمان ما تمرین مادری می‌کردیم و زمانی که مادر شدیم تمرینات خود را پشت سر گذاشته بودیم.

تمرین مادری با عروسک‌ها/ منتظر کنسرت سرود سینمای کودک با عروسک‌ها باشید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مرضیه محبوب عصر امروز در برنامه نکوداشتی که برای وی برگزار شد، اظهار کرد: در نمایش عروسکی جان دادن به شیء می‌شود شخصیت عروسکی، اسم عروسک حتماً نباید خود عروسک باشد بلکه می‌تواند دید ما باشد.

وی افزود: دنیای کودکی من را عروسک‌های 5 هزاری و برخی دیگر از عروسک‌ها پر می‌کرد، سال 57 امتحان دادیم برای دانشگاه؛ روز صبح امتحان همه چیز آرام بود اما بعد از امتحان به خاطر اتفاقات و درگیری‌های انقلابی گیر افتادیم که هیچ‌ وقت آن صحنه‌ها را از یاد نمی‌برم.

عروسک‌ساز پیشکسوت عنوان کرد: نخستین عروسکم را سر کلاس جدیکار ساختم که وی به من گفت خیلی خوب کار می‌کنم، خاله قورباغه را در تلویزیون کارگردانی کردم و خیلی این سریال را دوست داشتم، قصه‌های آن به شکلی بود که خیلی به دل می‌نشست.

وی بیان کرد: طهماسب هر بار درگیری ذهنی برای برنامه بعدی دارد که معمولاً با من شخصیت‌هایی که نیاز دارد را با من مطرح می‌کند، پس از این که عروسک را آماده می‌کنم زمانی می‌فهمم عروسک آماده است که با عروسک چشم در چشم می‌شوم.

محبوب در ادامه گفت: پس از آماده شدن عروسک صداپیشگان تمرین می‌کنند که چه صدایی بر روی این عروسک می‌نشیند؛ من هم در این رابطه نظر می‌دهم.

در ادامه فرشته طاهرپور مطرح کرد: عروسک‌های ما بچه‌هایمان بودند برخلاف عروسک‌های باربی نسل جدید و در آن زمان ما تمرین مادری می‌کردیم و زمانی که مادر شدیم تمرینات خود را پشت سر گذاشته بودیم، عروسک‌هایم را تا 12 سالگی حفظ کردم و بعدها وقتی با محبوب آشنا شدم خاطره همان عروسک‌ها برای من دل‌چسب بود.

وی افزود: مرضیه محبوب عروسک‌های بسیار زیبایی برای فیلم خاله قورباغه ساخته است؛ امیدواریم به زودی این فیلم را با حضور مرضیه محبوب در اصفهان اکران کنیم و برنامه‌هایی داریم که با این عروسک‌ها سرود سینمای کودک را به عنوان یک کنسرت برای شما اجرا کنیم، کم‌ترین کاری که می‌توان برای هنرمندان عروسکی انجام داد این است که اسمشان در پوستر فیلم بیاید.

محبوب اظهار کرد: در ابتدا نسبت به داستان جایگاه عروسک را مشخص می‌کنیم بعد با گل یا موارد دیگر ماکت آن ساخته می‌شود و نسبت به ماکت آن با موارد مختلف که بیشتر ماده اولیه اسفنج است، چون میمیک دارد و می‌توان آن را درست شکل داد و متناسب با نمایش قرار می‌گیرد ساخته می‌شود.

رضاداد دبیر جشنواره در ادامه خاطرنشان کرد: بخش زیادی از سال‌های تلاش مرضیه محبوب گفته نشد، امیدواریم بتوانیم آنقدر فیلم‌های عروسکی در سال تولید کنیم تا بخش فیلم‌های عروسکی را بخش مستقلی در جشنواره قرار دهیم، در زمان نوشتن مقررات فکر می‌کردیم تعداد فیلم‌های عروسکی می‌تواند آن‌قدری باشد که بخشی از جشنواره را به آن اختصاص دهیم.

مهدی جمالی‌نژاد، شهردار اصفهان نیز ابراز کرد: خوشحالم که از کاشان مرضیه محبوب اسطوره کشورمان می‌شود و امیدواریم فرزندانی که اینجا هستند و ذهن خلاق و پویایی دارند در آینده مثل مرضیه محبوب به مدارج بالا برسند.

انتهای پیام/63089/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول