اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی تأکید کرد

لزوم تلاش بانک‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های بیرونی و سرمایه‌های مردمی/ بازنگری طرح‌های تولیدی قابل احیاء در خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بانک‌ها باید از ظرفیت بیرونی در راستای جذب سرمایه‌های مردم که بیشتر در نزد مؤسسات مالی گذاشته می‌شود استفاده کرده و در پرداخت تسهیلات بهتر عمل کنند، گفت: طرح‌های تولیدی که قابل احیاء در استان هستند باید مورد بازنگری قرار گیرند.

لزوم تلاش بانک‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های بیرونی و سرمایه‌های مردمی/ بازنگری طرح‌های تولیدی قابل احیاء در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس خراسان‌جنوبی، علی‌اکبر پرویزی عصر امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان‌جنوبی اظهار داشت: هیچ مدیری حق ندارد پروژه‌ای را به بانک تحمیل کند.
وی با بیان اینکه از بانک‌ها خواسته می‌شود وقت بیشتری را برای تأمین منابع در زمینه تسهیل و رونق تولید بگذارند و بانک‌های مرکزی خود منابع بیشتری را برای این امر جذب کنند، تصریح کرد: بانک‌ها باید به عنوان تسهیل‌گران بخش تولید تلاش بیشتری نمایند.
استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در سال گذشته شش واحد تولیدی تملیک شده توسط بانک‌ها در استان برای فعالیت دوباره به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شد، گفت: باید به واحدهای تولیدی کمک شود زیرا تعطیلی این واحدها نفعی برای بانک‌ها ندارد.
پرویزی یادآور شد: بانک‌ها باید از ظرفیت بیرونی در راستای جذب سرمایه‌های مردم که بیشتر در نزد مؤسسات مالی گذاشته می‌شود استفاده کرده و در پرداخت تسهیلات بهتر عمل کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه سرمایه مردم استان که در نزد مؤسسات مالی قرار داده می‌شود بیشتر صرف سرمایه‌گذاری‌های خارج از استانی می‌شود باید به این موضوع توجه شود.
استاندار خراسان‌جنوبی به شرایط سختی که واحدهای تولیدی با آن مواجه هستند اشاره کرد و افزود: امیداست رونق اقتصادی افزایش یافته و شرایط تولید و صادرات کالا بهتر شود.
استاندار خراسان‌جنوبی  با بیان اینکه در حال حاضر مراودات تجاری مناسبی با افغانستان داریم و در سه ماهه گذشته میزان صادرات استان به کشور افغانستان حدود 60 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: باید مسؤولان سیاسی و اجرایی تلاش کنند تا زمینه صادرات به سایر کشورها فراهم شود که در این راستا اتاق اصناف و اتاق بازرگانی می‌توانند کمک کنند.
پرویزی با اشاره به اینکه امسال قانون بودجه تکلیف نموده که 20 درصد منابع کمک‌های فنی و اعتباری در حوزه اقتصاد مقاومتی هزینه شود، افزود: آمادگی داریم تا بخشی از سود تسهیلات واحدهایی که در گذشته تسهیلاتی دریافت  و این تسهیلات را در جایگاه خودش هزینه کرده‌اند از محل کمک‌های فنی و اعتباری پرداخت کنیم.
وی ادامه داد: کمک‌های فنی و اعتباری باید برای کمک به صندوق‌های کشاورزی، صندوق‌های خرد زنان روستایی و تأمین زیرساخت‌های واحدهای تولیدی هزینه شود.
استاندار خراسان‌جنوبی به بازنگری طرح‌هایی که قابلیت احیاء داشته و یا می‌توانند با تبدیل به صنایع دیگر رونق بگیرند توسط بانک‌ها تأکید کرد و گفت: باید طرح‌های تولیدی در استان ایجاد شوند که بازار فروش داشته باشند.
پرویزی ادامه داد: برای تأمین ماشین‌آلات جدید واحدهای تولیدی مشوق‌هایی برای واحدهایی که به دنبال بازسازی هستند در نظر گرفته تا پایداری خوبی ایجاد شود.
انتهای پیام/69027/ج30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول