اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی:

برنامه‌های اوقات و فراغت محتوا محور باشد

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی گفت: هر کلاس و آموزشی که برای اوقات و فراغت ایجاد می‌شود باید محتوا محور باشد و علاوه بر اینکه یک مهارت به نوجوان و جوان آموزش داده می‌شود باید در کنار آن شخصیت سازی آنها نیز اجرا شود.

برنامه‌های اوقات و فراغت محتوا محور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جمشید نظمی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه برنامه‌های اوقات و فراغت نوجوانان و جوانان استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به خاطره‌ای از شهید مدنی در خصوص اینکه اگر یک دزد وارد خانه شود و ببیند در آن خانه یک جوان، یک پیر و یک مسن است در ابتدا به سمت جوان حمله‌ور خواهد شد، اظهار کرد: اگر دشمنان مملکت بخواهند نیت شوم خود را در جامعه‌ای پیاده کنند ابتدا از جوانان شروع کرده و سعی می‌کنند اعتقاد آنها را تهی کنند.

وی با بیان اینکه دشمن احساس خطری از کودکان و افراد مسن جامعه ندارد، گفت: باید نسبت به نوجوانان و جوانان توجه داشته باشیم و بدانیم جوانان صیانت از اعتقاد کشور هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی بیان کرد: هر کلاس و آموزشی که برای اوقات و فراغت ایجاد می‌شود باید محتوا محور باشد و علاوه بر اینکه یک مهارت به نوجوان و جوان آموزش داده می‌شود باید در کنار آن شخصیت سازی آنها نیز اجرا شود.

وی با یادآوری نتایج تحقیق در سال ۹۱ متوجه نواقص در زمینه اوقات و فراعت بودیم، گفت: عدم اطلاع خانواده‌ها، عدم وجود آمار دقیق افراد تحت پوشش اوقات فراغت، عدم وجود گزارش لحظه‌ای از جمله نواقص در برنامه‌های اوقات و فراغت استان بود.

نظمی، اقدام اصلی برای رفع مشکلات در زمینه مشکلات برنامه‌های اوقات فراغت را ایجاد پرتال همگام برای ثبت‌نام در اوقات فراغت اعلام کرد  و افزود: اشکالات اجرایی سال ۹۵ با پایش در سامانه رفع شد و تلاش بر این اساس است که بدون تکرار و با جامعه آماری دقیق و برنامه‌ریزی مناسب جوانان را آموزش دهیم که نه تنها خسته نشوند بلکه انگیزه برای سال‌های دیگر داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌ها باید هدف‌دار شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اوقات و فراغت جوانان در دست ما است؛ از این رو باید با بهترین روش‌ها آنها را هدایت کنیم و در کنار آموزش مهارت‌های اجتماعی و اخلاقی نیز آموزش داده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان به نقش پررنگ مسؤولان در شخصیت سازی جوانان اشاره و بیان کرد: همه جوانان به‌صورت یکسان اهمیت دارند و از این رو برنامه‌های متنوع برای حاشیه شهر و تنوع در برنامه‌ها برای جلوگیری از تکراری بودن برنامه‌ها داریم که با سرعت و کیفیت بالا پیش می‌رود.

وی تاکید کرد: اگر در دستگاهی امکان توجه به اوقات فراعت سالم وجود دارد متناسب با زمان اوقات و فراغت، جوانان را پوشش دهند.

انتهای پیام/30/60027/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول