اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

رییس اداره برق میبد:

شهرستان میبد دومین مصرف کننده انرژی در استان یزد است

رییس اداره برق میبد گفت : شهرستان میبد به علت صنعتی بودن و جمعیت زیاد بعد از مرکز استان دومین مصرف کننده انرژی است که 80درصد آن در بخش صنعتی میباشد.

شهرستان میبد دومین مصرف کننده انرژی در استان یزد است

به گزارش خبرگزاری فارس از میبد؛ مهندس حمیدرضا عدل ثانی در گفتگو با خبرنگار فارس در میبد اظهار داشت : میبد دارای 50هزار مشترک برق است که از این تعداد نزدیک به 600واحد صنعتی و بقیه آن مصارف خانگی و تجاری و کشاورزی و عمومی می باشد. 
ایشان  گفت : با وجود جمعیت زیاد و صنعتی بودن شهرستان میبد، با برنامه ریزی دقیق در زمینه سرویس و نگهداری و تلاش شبانه روزی اکیپ های برق، ما توانستیم در سال گذشته اولین شهرستان پیشتاز در برق پایدار در استان باشیم که کمترین خاموشی بدون برنامه را شاهد بودیم. 
مهندس عدل ثانی با اشاره به اینکه میانگین مصرف در کل کشور 90 دقیقه به ازای هر مشترک میباشد عنوان کرد: این میزان در میبد 67 دقیقه است که البته به علت صنعتی بودن و شرایط گرم و در ساعات پیک مصرف برق در ماههای تیر و مرداد است. 
ایشان در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه هزینه تمام شده انرژی خیلی بیشتر از هزینه پرداختی از طرف مشترکین می باشد افزود: مشترکین باید الگوی مصرف را در تمام طول سال و مخصوصا در مدت پیک بار و ماه های گرم سال به طور خاص رعایت کنند تا با مشکل خاموشی مواجه نشویم. 
رییس اداره برق میبد تصریح کرد: طبق آمار جهانی در ایران آمار مصارف خانگی دو برابر جهانی است و ایران 2 درصد انرژی جهان را مصرف می‌کند. 
وی همچنین با توجه به اینکه مدیریت مصرف برق  یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است تشریح کرد: مشترکین باید با رعایت اصول و مبانی لازم در جهت اصلاح الگوی مصرف نکاتی چون استفاده سایه بان برای  کولرهای گازی و خرید لوازم برقی  دارای برچسب انرژی مناسب دقت کنند. 
مهندس حمیدرضا عدل ثانی تصریح کرد: گرچه کولرهای گازی نسل جدید کم مصرف هستند اما حقیقت امر این نیست و مصرف انها بالا میباشد و البته توصیه میشود بنا به شرایط جوی در شهرستان که هوای خشک دارد استفاده نشود. 
وی با توجه به اینکه هزینه مصرف برق در مساجد رایگان می باشد تاکید کرد: متاسفانه در برخی مساجد این امر رعایت نمی شود و بعضا از چند کولر گازی استفاده می شود و همچنین برخی افراط ها صورت می گیرد که از تمام متولیان مساجد درخواست می‌کنیم که رعایت کنند  تا جلوی مصرف بی رویه برق گرفته شود. 
رییس اداره برق میبد در پایان با بیان اینکه شهرستان میبد بیشترین مصرف برق در بخش صنعت را دارا می باشد گفت :  این اداره آمادگی دارد تا در بخش صنعت و کشاورزی با امضای تفاهم نامه بین صنعت گران و کشاورزان در ساعات اوج مصرف  تخفیف ویژه قائل شود و از همه صاحبان صنایع و کشاورزی دعوت می شود در راستای اجرای این تفاهم نامه جهت اصلاح مصرف اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول