اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارتباطات و فناوری آذربایجان‌شرقی:

گزارشی در رابطه با هک سایت‌های استان آذربایجان‌شرقی وجود ندارد

مدیرکل ارتباطات و فناوری آذربایجان‌شرقی گفت: گزارشی در رابطه با هک سایت‌های این استان وجود ندارد.

گزارشی در رابطه با هک سایت‌های استان آذربایجان‌شرقی وجود ندارد

بهمن حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: هک‌های اخیر برخی سایت‌های ایرانی که طبق گفته‌ها و شنیده‌ها توسط عاملان داعش بوده، مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هیچ گزارش استانی در رابطه با هک سایت‌های استان آذربایجان‌شرقی تا به حال به ما گزارش نشده است، گفت: از زمان اعلام اختلال هکرها به سایت‌های ایرانی هیچ‌گونه گزارشی در خصوص اختلال و هک سایت‌های داخل استان آذربایجان‌شرقی به دست ما نرسیده است و البته متولی این امر نیز اداره کل فناوری و ارتباطات نیست بلکه باید به صورت محرمانه توسط چند دستگاه پیگیری شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان اذعان داشت: با توجه به میزبانی سایت‌ها از خارج از کشور نمی‌توان امنیت کامل برای جلوگیری از هک در آنها ایجاد کرد.

وی افزود: اکثر سروها در ایران توسط دو کشور کانادا و آلمان میزبانی می‌شوند و اصلا دولتی نبوده و کامل در اختیار بخش خصوصی است.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه وقتی یک شرکت اقدام به تاسیس سایتی می‌کند، شاید به خرید سرور شرکت داخلی مراجعه کند و تحت پوشش سرور قرار گیرد، بیان کرد: در حالی که آن شرکت که قرارداد بسته خود با یک شرکت خارجی که بیشتر در آلمان و کانادا هستند، قرارداد خرید سرور داشته و میزبانی از آنجا را دریافت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مؤسسه‌ای که در سرورهایش بیشترین حملات را داشته باشد از نظر اعتباری فاقد ارزش خواهد شد و از رده فعالیت خارج می‌شود.

حسین‌زاده بیان داشت: سرور سایت‌های مورد حمله نیز باید چک شود تا ببینیم تحت پوشش میزبانی داخل کشور بوده‌اند یا از خارج از کشور میزبانی داشته‌اند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول