اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمان

استاندار کرمان:

کرومیت ماده مهم معدنی کرمان مغفول مانده است/ زنجیره فولاد کرمان نهایی شده است

استاندار کرمان گفت: کرومیت ماده مهم معدنی است که در کرمان با وجود غنای آن، مغفول مانده و هنوز به روش سنتی استخراج و خام‌فروشی می‌شود.

کرومیت ماده مهم معدنی کرمان مغفول مانده است/ زنجیره فولاد کرمان نهایی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی ظهر امروز در همایش معدن، فرصت‌ها و چالش‌ها اظهار داشت: کرمان با وجود اینکه استانی کشاورزی و تاریخی است، ذخائر معدنی مهمی نیز دارد و پنج قلم ماده مهم معدنی ملی را در کرمان داریم.

استاندار کرمان بیان داشت: مهم‌ترین محصول معدنی کرمان مس است که ۵۰ سال سابقه استخراج دارد و صنایع جنبی آن نیز اضافه شده، اگرچه شاید در آینده بتوان صنایع بیشتری از مس داشت.

رزم‌حسینی گفت: با وجود معادن مهم سنگ آهن در کرمان، تقریبا زنجیره فولاد در استان نهایی شده و در راستای عدم خام‌فروشی مواد معدنی پیش می‌روند.

وی ادامه داد: کرومیت ماده مهم معدنی است که در کرمان با وجود غنای آن، مغفول مانده و هنوز به روش سنتی استخراج و خام‌فروشی می‌شود و در سه سال گذشته بیشتر سعی کردیم تا چالش‌های کارگری این حوزه را برطرف کنیم اما معادن غنی کرومیت داریم که باید فرآوری شوند. 

استاندار کرمان گفت: ماده معدنی زغال‌سنگ به‌دلیل فناوری ضعیف و تکنولوژی قدیمی موجب شده تا قیمت تمام شده آن بالا باشد و نتوانیم با دنیا ارتباط برقرار کنیم.

رزم‌حسینی تصریح کرد: تیتانیوم کرمان باید فرآوری شود و همچنین معادن کوچک دیگری از جمله سنگ‌های تزیینی باید در دستور کار باشند.

وی اظهار کرد: در استان کرمان به دنبال این بودیم که مدلی برای توسعه اقتصادی مبتنی بر بخش خصوصی و نظارت دولت باشیم، ما نمی‌توانیم بروکراسی اداری ایران را از بین ببریم که معضل 100 ساله ماست، اما هشت منطقه جغرافیایی اقتصادی در استان ایجاد کردیم و ۲۱ موسسه ملی مسوولیت اقتصاد مقاومتی آن را به عهده دارند.

وی با گلایه از اینکه تمام مالیات شرکت‌های بزرگ صنعتی در تهران است، ادامه داد: باید دولت را با تفکر بخش خصوصی اداره کنیم، آن زمان پرونده‌های ۳ هزار میلیاردی اختلاس به وجود نمی آید.

انتهای پیام/۸۰۰۱۷/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول