اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کهگیلویه و بویراحمد

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد

ضرورت احداث نمازخانه در پارک ساحلی یاسوج

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، احداث نمازخانه در پاک ساحلی یاسوج را از ضروریات مورد توجه عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری و راه و شهرسازی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

ضرورت احداث نمازخانه در پارک ساحلی یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج فتاح محمدی عصر امروز در نشست اعضای ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد که با حضور امام جمعه یاسوج و در دفتر وی برگزار شد، اظهار کرد: نماز نقش موثر بر زندگی فردی و اجتماعی داشته و نیاز است به صورتی ویژه مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت و اثرگذاری نماز در زندگی، گفت: این موضوع باید با تلاش و همکاری همه‌جانبه در جامعه فرهنگ‌سازی و نهادینه شود.

وی با بیان اینکه توسعه این حوزه نیازمند فعالیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خاص خود است، گفت: ایجاد مسجدی با داشتن امکانات و تجهیزات لازم در مکان‌هایی مانند بیمارستان، اماکن تفریحی و گردشگری از ضروریات است.

این مسوول با اشاره به اینکه این استان از جمله استان‌های با ظرفیت بالای گردشگری است، خاطرنشان کرد: باید در اماکن گردشگری تمام وقت مانند آبشار یاسوج مسجد و نمازخانه شیک و در خور شان احداث شود ضمن اینکه احداث نمازخانه در مکان‌های گردشگری نیمه وقت می‌تواند کانکس و یا چادری برای اقامه نماز باشد و آن مکان تر و تمیز و مرتب باشد.

محمدی با عنوان اینکه ستاد اقامه نماز استان تنها دستگاه متولی توسعه و ترویج نماز در جامعه نیست، گفت: همه مسوولان و دستگاه‌‌ها از جمله دستگاه‌های فرهنگی، مذهبی و ابزارهای اطلاع‌رسانی (فرهنگ و ارشاد، کانون‌های مساجد، سازمان تبلیغات، رسانه‌ها و صدا و سیما) و برخی از دستگاه‌ها مانند شهرداری و راه و شهرسازی (برای واگذاری زمین) می‌توانند در این حوزه موثرتر باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه پارک ساحلی یاسوج را یکی اماکن تفریحی و گردشگری تمام وقت و مهم در مرکز استان دانست و با بیان اینکه احداث نمازخانه در پاک ساحلی یاسوج از ضروریات مورد توجه است، گفت: انتظار داریم دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری و راه و شهرسازی در این زمینه همکاری لازم برای واگذاری زمین جهت ساخت مسجد را داشته باشند.

وی به احداث مسجدی در منطقه محمودآباد اشاره کرد و گفت: مسجدی بسیار شیک، اسلامی و جامع از طریق کمک‌های مردمی و خیرین در حال ساخت است.

محمدی توسعه فرهنگ نماز در جامعه را نیازمند اقدامات مطلوب و فرهنگ‌سازی مناسب بیان کرد و یادآور شد: ساخت مساجدی زیبا با امکانات و تجهیزات مناسب می‌تواند در فرهنگ‌سازی و توسعه این موضوع در جامعه موثر باشد.

وی با اشاره به گردشپذیر بودن استان به خصوص شهرستان‌های بویراحمد و دنا،گفت: اگر وضعیت مکان اقامه نماز در مناطق گردشگری و تفریحی ما مطلوب و در شان مسافران و گردشگران باشد در فرهنگ‌سازی موضوعات دینی و انتقال این فرهنگ‌ها به دیگر استان‌ها موثر است.

انتهای پیام/30/82028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول