اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمانشاه

معاون وزیر کشور مطرح کرد

تشکیل کمیته‌های تسهیل تردد زائران اربعین از مرز خسروی

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: امکانات و نیازسنجی‌های لازم با تشکیل کمیته‌های مختلف برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی صورت گرفته است.

تشکیل کمیته‌های تسهیل تردد زائران اربعین از مرز خسروی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از استانداری کرمانشا، هوشنگ خندان‌دل در جریان بازدید از پایانه مسافری و بین‌المللی خسروی و امکانات موجود، اظهار داشت: با تشکیل کمیته‌های مختلف در کشور و از جمله استان کرمانشاه، امکانات و نیازسنجی‌های لازم برای تسهیل برای تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی صورت گرفته است.

وی افزود: مرمت و به‌سازی راه‌های مواصلاتی به مرز خسروی، تأمین نیازهای اولیه از جمله آب، برق، خطوط مخابراتی در طول مسیر برای استقرار موکب‌ها و همچنین محل‌های اسکان زائران، احداث توقف‌گاه‌های امن برای خودروهای شخصی و عمومی در راستای انتقال زائران به مرز و ارائه خدمات رفاهی در حاشیه و کنار توقف‌گاه‌های خودرو از جمله اقدام‌هایی است که از سوی دستگاه‌های مختلف و با همکاری نیروهای مسلح و استانداری در حال انجام است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: باید طوری برنامه‌ریزی شود که خدمات و امکانات لازم به همه زائران اربعین حسینی که از این مسیر برای تردد به عتبات‌عالیات استفاده می‌کنند، ارائه شود.

خندان‌دل اضافه کرد؛ به لحاظ امکانات هیچ‌گونه کمبودی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مرز خسروی نباید وجود داشته باشد.

مشاور عالی و جانشین استاندار در ستاد اربعین استان کرمانشاه نیز در این برنامه، گفت: تاکنون ۱۰ جلسه در خصوص برنامه‌ریزی برای تردد زائران به عتبات‌عالیات از کرمانشاه برگزار شده که هفت جلسه آن در استان و بقیه در محل پایانه بین‌المللی مرز خسروی بوده است.

جعفر همتی افزود: کمیته‌های مختلف برای تسهیل در تردد زائران اربعینی حسینی در استان کرمانشاه تشکیل و راه‌اندازی شده و سال گذشته نیز یکی از استان‌های برتر در زمینه خدمات‌رسانی به زائران در ستاد اربعین بودیم.

وی افزود: سال گذشته ۱۵۰ موکب از سوی مردم برای پذیرایی از زائران اربعین در طول مسیر دایر شد و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خدمت‌رسانی در محل اسکان ۳۰ هزار زائرا را بر عهده داشتند، ضمن اینکه ارتش نیز در برپایی موکب‌ها و نیروهای انتظامی در زمینه برقراری امنیت بسیار خوب عمل کردند.

جانشین استاندار در ستاد اربعین استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امسال پیش‌ینی می‌شود ۵۰۰ هزار زائر ابعین حسینی از مرز خسروی واقع در استان کرمانشاه به عتبات‌عالیات سفر کنند.

فرماندار قصرشیرین نیز دبا بیان اینکه هر قدمی که برای زائران برداشته شود در واقع خدمت به امام حسین(ع) است، بر لزوم مرمت و به‌سازی راه‌های ارتباطی، تقویت فیبر نوری، احداث امکانات رفاهی و بهداشتی در محل توقف‌گاه خودروها، تقویت آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت تاکید کرد.

فرامرز اکبری با اشاره به اینکه خط‌دهی تلفن همراه در مسیر سومار به مرز خسروی ضعیف است که باید تقویت شود، بر لزوم تقویت و ساماندهی ۶۰ گیت ورود و خروج مسافران در محل پایانه بین‌المللی خسروی در زمان حجم ترافیک زئران، تأمین آب در مسیر مرز و محل توقف زائران و تجهیز بیمارستان‌های صحرایی تاکید کرد.

گفتنی است، معاون وزیر کشور و هیات همراه در این سفر ضمن بازدید از توقف‌گاه‌های خودرو در دست احداث در جاده کمربندی مرز پرویزخان برای زائران اربعین حسینی، از مسیر جاده قصرشیرین به خسروی و پایانه مسافری و بین‌المللی این مرز بازدید کردند.

انتهای پیام/2700/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول