اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

عباس غزالی در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

«29 روز مقاومت خرمشهر» در قاب تلویزیون / پخش سریال «آشوب» همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز می‌شود

عباس غزالی گفت: 29 روز مقاومت مردم خرمشهر در سریال «آشوب» که هم زمان به هفته دفاع مقدس به روی آنتن می رود، به تصویر کشیده می شود.

«29 روز مقاومت خرمشهر» در قاب تلویزیون / پخش سریال «آشوب» همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز می‌شود

عباس غزالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان اینکه من اعتبارم را از مردم دارم، عنوان کرد:احترام زیادی برای مخاطب و مردم قائلم و معتقدم اگر مردم هنرمند را نبینند هنرمندی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه این اعتماد مردم به من تأثیر به‌سزایی در انتخاب‌هایم گذاشته است، ادامه داد: سینما حوزه اصلی و انتخاب اول من است، تداخل کار سینمای با کارهای تلویزیونی باعث شده کمتر در رسانه ملی حضور داشته باشم.

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه اکثر فیلم‌نامه‌های پیشنهادی، سطحی،و پیش‌پاافتاده و کلیشه‌ای بودند، اظهار کرد:  هدف من در سینما، حرکت رو به جلو است به‌طوری که بتوانم نقش‌های متفاوتی که جذاب، تأثیرگذار و درخور مخاطب باشد را بازی کنم.

وی با بیان این که داستان سریال«آشوب»، یک داستان عاشقانه از دوران بعد از انقلاب را به تصویر می کشد که جنگ  و ورود دشمن به خاک کشور،آنان را مجبور به دفاع از خاک و ناموس خود می کند، بیان کرد: این فیلم به کارگردانی «امیر پور وزیری» و بازی هنرمندانی چون«پروانه معصومی» و «محمود پاک‌نیت» ساخته شده است که برای پخش از شبکه سه سیما آماده می‌شود، من در نقش کاراکتر اصلی این سریال به نام«رضا» بازی می‌کنم.

بازیگر نقش بهروز در وضعیت سفید افزود: کمتر صحنه ایستادن مردم خرمشهر در آن  ۲۹ روز محاصره در تلویزیون نشان داده شده و این سریال به آن زمان اشاره دارد

 غزالی عنوان کرد: باید انتخاب بازیگران براساس توانایی‌هایشان انجام شود تا مخاطب بیشتر با نقش خود همزاد پنداری و قصه را دنبال کند تا در نهایت فیلم خوبی داشته باشیم

وی با بیان این که بعضی از تهیه‌کنندگان،  به توانایی بازیگران در واگذاری نقش توجه نمی کنند و بازیگرانی که استعداد این کار را ندارند توسط این تهیه‌کنندگان پروبال داده می‌شوند، اینگونه عملکردها ماندگار نیستند.

این بازیگر سینما با بیان اینکه نبود فیلم نامه قوی ضربه زیادی سینما می زند،گفت: اگر فیلم‌نامه قوی باشد مخاطب را جذب  می شود و  فیلم را دنبال کند.

غزالی با اشاره به اینکه در فیلم وضعیت سفید جدا از حس نوستالژیکی که برای مخاطبان داشت، برگی از تاریخ کشور را برای مخاطب به تصویر کشید، اظهار کرد: فیلم وضعیت سفید مثل یک ظرف میوه متنوعی بود که هرکدام دقیقاً در جای مخصوص خودش قرارگرفته بود، چنین مجموعه‌هایی می تواند مخاطب جذب خود کنند.

وی در خصوص لابی‌هایی که در سینما صورت می‌گیرد، اظهار کرد: متأسفانه این مسئله در کشور ما وجود دارد بسیاری از فیلم‌نامه‌ها و نقش‌ها در مهمانی‌های خصوصی بین سینماگران رد و بدل می‌شود.

این بازیگر سینما و تلویزیون برای رفع این مسئله، عنوان کرد: مسؤولان و ارشاد باید با دقت بیشتری کار را به متخصص بسپارند و به‌صرف پول داشتن یک تهیه‌کننده اعتنا نکنند، بلکه علاوه بر سرمایه باید فضای هنری را هم شناخت، وقتی این‌طور باشد نگاهش از کاسبی به فرهنگی هنری تغییر می‌کند و در این صورت کار به کسی سپرده می‌شود که دانش آموخته این حرفه است نه کسی که رنگ چشمش آبی است.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول