اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

طی مراسمی نمادین صورت گرفت

تقدیر رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از منصور انوری

طی مراسمی نمادین رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به دیدار منصور انوری نویسنده گرانقدر برگزیده استان در رمان‌نویسی دفاع مقدس و فعال در عرصه فرهنگسازی انقلاب اسلامی رفته و از وی تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

 تقدیر رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از منصور انوری

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد منصور انوری، نویسنده پرآوازه مشهدی است که تاکنون با آثار ارزشمند خود جوایز بسیاری کسب کرده است. یکی از آثار وی با نام« ازعشاباد تا عشق‌آباد» است که در دوجلد انتشار یافته و بر اساس داستان شفا گرفتن فرزند مبتلا به سرطان دبیر اول حزب کمونیست ترکمنستان قدیم در حرم امام رضا(ع) در سال 1342 است. 
محمدحسین لطیفی، کارگردان سینما و تلویزیون چندین بار از تمایل خود برای ساختن فیلم از این داستان پرجاذبه گفته است.
آثار این نویسنده، بیشتر در حوزه انقلاب و دفاع مقدس نگاشته شده، از جمله رمان «بر فراز آشیانه عنقا» که به زندگی‌نامه شهید محمود کاوه می‌پردازد و همچنین رمان 14 جلدی «جاده جنگ» که دارای نثری روایی بوده که در خصوص حمله روس‌ها به ایران تا پایان جنگ تحمیلی ایران و عراق است.
 اثر این نویسنده مشهدی، در چهارمین دوره جشنواره جلال آل احمد، به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد.
انوری همچنین در رمان دو جلدی «گذرگاه»، به وقایع پیش از انقلاب از سال 42 تا پایان دفاع مقدس می‌پردازد و محوریت رمان بر ماجرای کشتار نیروهای انقلابی قم در دریاچه نمک به دست ساواک است که مانند رمان «جاده جنگ» با بهره از لهجه‌ها و آداب و رسوم محلی شهرستان‌ها به روایت جریانات انقلاب در فضای شهرستان‌ها می‌پردازد.
14 تیرماه، روز «قلم» و بزرگداشت و تجلیل نویسندگان و اندیشمندان است که در این روز با تقدیر از نویسندگان، به رسالت و مسئولیت سنگین قلم و اهالی آن که در آیات قرآنی نیز به آن اشار شده، تاکید می‌شود و تلاش‌های مخلصانه آنها در این مسیر دشوار، ارج نهاده می‌شود. 
به همین مناسبت رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محمدکاظم دبیری، طی مراسمی نمادین به دیدار این نویسنده گرانقدر که برگزیده استان در رمان‌نویسی دفاع مقدس و فعال در عرصه فرهنگسازی انقلاب اسلامی است، رفته و از وی تقدیر و تجلیل به عمل آورد.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول