اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری:

روحانیت در طول تاریخ نقش اثر‌گذاری داشتند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: روحانیت و مرجعیت در طول تاریخ نقش اثر‌گذاری در تحولات جامعه داشتند.

روحانیت در طول تاریخ نقش اثر‌گذاری داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز در مراسم بزرگداشت آیت‌الله ابوالقاسم نجفی دهکردی اظهار کرد: روحانیت و مرجعیت در طول تاریخ نقش اثر‌گذاری در تحولات جامعه داشتند نمونه آن را می‌توان در نهضت تنباکو، مشروطه اول و دوم و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) دید.

وی افزود: برگزاری چنین مراسمی  شخصیت، راه، سلوک و زندگی علما و فقهای استان را به همه مردم معرفی می‌کند، ما باید شخصیت‌های بارز استان در زمینه فقه، فقاهت، علم، دانش، هنرمندان، شاعران و افراد اثر‌گذار را شناسایی کنیم. تا فرهنگ استان به کشور شناسانده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به همین منظور دفتر تحقیق و پژوهش برای شناسایی تمامی مفاخر استانی راه‌اندازی شده است.

سلیمانی اضافه کرد: آیت‌الله ابوالقاسم دهکردی بر اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی تأکید بسیاری داشت در همین راستا با همکاری دیگر روحانیون بیانیه‌ای در 5 بند تنظیم کردند.

وی گفت: در این بیانیه آمده است که تمامی استاد بر روی کاغذ ایرانی نوشته شود در‌ غیر اینصورت توسط روحانیون امضا نمی‌شود، کفن اموات از کرباس و پارچه‌های ایرانی باشد در‌غیر اینصورت نماز میت توسط روحانیون برای آن خوانده نمی‌شود، لباس مردانه تا جاییکه امکان دارد باید از پارچه ایرانی تهیه شود، مهمانی در طبقه اعیان، خاص و عام باید ساده و در حد یک پلو و خورشت باشد و افراد معتاد در بین ما هیچ گونه جایگاه و احترامی ندارند و از نزدیک شدن به آن‌ها دوری می‌کنیم.

انتهای پیام/3339/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول