اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گیلان

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان:

نهادینه شدن مالیات گامی برای توسعه اقتصاد کشور است/ مالیات از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان بابیان اینکه نهادینه شدن مالیات گامی برای توسعه اقتصاد کشور است گفت: مالیات از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

نهادینه شدن مالیات گامی برای توسعه اقتصاد کشور است/ مالیات از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جواد انوری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت در مصلای این شهر اظهار کرد: مالیات از پاک‌ترین منابع درآمدی هر کشور است و درآمدهای حاصل از نفت باید با درآمدهای مالیاتی جایگزین شود.

وی با اذعان به اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب پرداخت مالیات یک فریضه است بیان کرد: بروز نوسان در بازار نفت و تحریم‌های اقتصادی را از مشکلات اقتصادی کشور است و به این دلیل توجه به مالیات یکی از راه‌های غلبه بر مشکلات اقتصادی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان بابیان اینکه درآمد حاصل از مالیات را موجب توسعه و آبادانی کشور است افزود: مالیات از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی قطع وابستگی دولت به درآمد نفتی و افزایش سهم درآمدهای مالیاتی را لازم دانست و یادآور شد: نظام مالیاتی تکلیف سنگینی دارد که علیرغم تلاش‌های سازمان هنوز به نقطه هدف نرسیده است و باید به آن توجه بیشتری شود.

انوری نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی را ضروری خواند و گفت: ضرورت بحث مالیات در کشورهای دیگر ۹۰ درصد هزینه‌ها را در برمی‌گیرد درحالی‌که در کشور ما این آمار به ۵۰ درصد می‌رسد.

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان با اذعان به اینکه مالیات ارزش‌افزوده یکی از بحث‌های اصلی مالیات است بیان کرد: می‌توان با درآمد مالیات ارزش‌افزوده در توسعه و آبادانی مناطق محروم استفاده کرد.

وی طرح جامع مالیاتی را به‌عنوان یکی از پروژه‌های نوین فناوری در دنیا خواند و گفت: اگر عدالت مالیاتی با اطلاعات مالیاتی گره بخورد بحث فرار مالیاتی نخواهیم داشت، همه باید با پرداخت مالیات در جهت توسعه روزافزون کشور گام برداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول