اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

سوختن مرد جوان در پی وقوع یک انفجار در مشهد

سرپرست ایستگاه 29 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از وقوع انفجار ناشی از بنزین در آشپزخانه منزل مسکونی در منطقه خواجه ربیع این کلانشهر خبر داد و گفت: شهروندی 26 ساله در این حادثه دچار سوختگی شد.

سوختن مرد جوان در پی وقوع یک انفجار در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ایوب خجسته در جمع خبرنگاران از وقوع انفجار ناشی از بنزین در آشپزخانه منزل مسکونی در منطقه خواجه ربیع این کلانشهر خبر داد و گفت: شهروندی 26 ساله در این حادثه دچار سوختگی شد.

وی اظهار داشت: این انفجار امروز بر اثر شستشوی رنگ‌های کف زمین با بنزین در آشپزخانه منزل مسکونی یک شهروند در بلوار بهمن رخ داد.

سرپرست ایستگاه 29 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه متصاعد شدن بخارات سبب انفجار و سوختگی بانوی 26 ساله شد، بیان کرد: آتش‌سوزی در این منزل خفیف بود با رسیدن نیروهای آتش‌نشان حریق بسرعت مهار و خاموش شد.

سوختگی این شهروند را از ناحیه صورت، پا، دست و کمر عنوان کرد و گفت: مصدوم بلافاصله به اورژانس انتقال یافت.

وی بر دقت و توجه بسیار در نگهداری مایعات قابل اشتعال در منزل و ارائه نکات و هشدارهای ایمنی در زمینه نگهداری مایعات قابل اشتعال مانند بنزین تأکید کرد و یادآور شد: از شهروندان می‌خواهیم در زمان بروز حادثه تمام اطلاعات لازم مانند راه‌های دسترسی به محل حادثه و وجود احتمالی مواد قابل اشتعال و سریع‌الاشتعال را به آتش‌نشانان اطلاع‌رسانی کنند.

خجسته با بیان اینکه بنزین قابل اشتعال است، متذکر شد: بخار بنزین قابل انفجار بوده، بنابراین باید محل نگهداری بنزین خنک باشد و در معرض تابش خورشید نباشد تا از تبخیر آن جلوگیری شود.

 وی تاکید کرد: نگهداری مایعات قابل اشتعال در منزل، خودرو و کارگاه‌ها امری نا ایمن و پر خطر است و ظروف بنزین و الکل حتی اگر پشت پنجره و در معرض نور آفتاب قرار گیرد احتمال مشتعل شدنشان وجود دارد.

این مقام مسؤول در آتش نشانی گفت: شهروندان در صورت ضرورت برای پاک کردن لکه‌های رنگ بر روی زمین و درها می‌توانند ضمن باز کردن در و پنجره‌ها و ایجاد تهویه مناسب، استفاده از ماسک و دستکش و رعایت نکات ایمنی از تینر روغنی استفاده کنند.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول