اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

ارتباط تهیه سند ملی توافق نامه پاریس با اجرای سند ۲۰۳۰ در ایران چیست؟

سازمان محیط زیست چگونه با فشار جلوی پخش مستند «نردبان فریب» را گرفت؟

در حالیکه در روزهای پیش رو سند ملی توافقنامه پاریس در مجلس مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت، سازمان محیط زیست از پخش مستند روشنگرانه «نردبان فریب» که ابعاد سیاسی آن را مورد بررسی قرارداده است، جلوگیری کرد.

سازمان محیط زیست  چگونه با فشار جلوی پخش مستند «نردبان فریب» را گرفت؟

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، مستند «نردبان فریب» با موضوع زوایای پنهان توافقنامه اقلیمی پاریس که قرار بود ساعت 22 شب گذشته از شبکه مستند پخش شود، با اعتراض سازمان حفاظت محیط زیست متوقف شد. 

گویا با انتشار تیزر «نردبان فریب» مسئولان سازمان محیط متوجه حملاتی که پس از پخش این مستند روشنگرانه به موضع ایران در قبول مسئولیت‌های سنگینی که در صورت قانونی شدن و تهیه سند ملی توافق پاریس بر کشور ایران خواهد بود، احساس کرده و با فشار جلوی پخش آن را گرفته‌اند. 

براساس ویدوی منتشر شده محسن مقصودی تهیه کننده برنامه ثریا در شبکه‌های اجتماعی این مستند با وجود اینکه بازبینی شده و مجوز پخش را گرفته بود، بنابر درخواست سازمان محیط زیست از مسئولان صدا و سیما که خواسته بودند توضیحات آن‌ها قبل از پخش آن در برنامه زنده ثریا گفته شود، پخش مستند منتفی شد. 

مقصودی از تلاش دست اندرکاران این برنامه برای پخش آن در ابتدای این هفته پیش از پرداختن نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اصلاحات سند ملی توافقنامه پاریس گفته که البته عدم پخش آنکه شاید در تصمیم گیری نمایندگان مجلس تاثیرگذار باشد از سوی مسئولان صدا و سیما معنای خوبی را به ذهن کار‌شناسان و مخاطبان برنامه متبادر نمی‌کند. 

در این مستند در خصوص راز خروج ایالات متحده آمریکا از توافق نامه پاریس که با دستور رئیس جمهور این کشور دونالد ترامپ انجام گرفت صحبت شده و از تعهدات بیش از حد ایران در قالب توافقنامه پاریس پرده برداشته می‌شد. 

بسیاری از کشورهای شرکت کننده در توافق نامه پاریس تعهدات کمتری نسبت به ایران ارائه کرده‌اند، حجم این تعهدات به حدی است که حمید چیت چیان وزیر نیرو معتقد است: تعهد به این توافقنامه ایران را با محدودیت‌هایی بیشتر از تحریم‌های حاضر مواجه می‌کند 

افزون بر این آنچه درباره تعهد نامه پاریس حائز اهمیت است، روح استعمارگونه آن است؛ به طوریکه به اذعان دبیرکل سازمان ملل توافقنامه پاریس سازمان ملل را برای رسیدن به اهداف سند 2030 نزدیک می‌کند. 

بنابر اطلاعاتی که در مستند یاد شده آمده، این توافق نامه که به عنوان «ان. پی. تی. صنعتی» نیز شناخته می‌شود، تبعات بسیاری برای کشورهای مستقل داشته و خسارات بسیاری را برای اقتصاد ایران به بار خواهد آورد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول