اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه آذربایجان‌ غربی خبر داد

برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس در سراسر آذربایجان‌ غربی

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: رزمایش الی بیت‌المقدس در سراسر استان برگزار می‌شود.

برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس در سراسر آذربایجان‌ غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عابدین خرم بعد از ظهر امروز در نشست خبری رزمایش الی بیت‌المقدس که در سالن جلسات فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار کرد: رزمایش الی بیت‌المقدس روزهای 22 و 23 تیر ماه امسال با شرکت 20 هزار نفر در قالب 60 گردان بیت‌المقدس و چهار گردان کوثر در سراسر آذربایجان غربی برگزار می‌شود و این رزمایش صبح روز پنج‌شنبه این هفته ساعت 8 و 30 دقیقه با حضور 15 گردان در محل صبحگاه رزمایش ارومیه واقع در خیابان حسنی ارومیه کار خود را آغاز می‌کند.

وی با اشاره به اهداف این رزمایش، افزود: مردمی کردن دفاع پایان‌ناپذیر بنیه رزم نیروها و تکمیل ظرفیت‌های منطقه‌ای و محلی، نمایش اقتدار و ارتقای آمادگی گردان‌ها، ایجاد وحدت، همدلی و شناخت بیشتر اعضای گردان‌ها با سایر اعضای سازمان‌های انتظامی و امدادی، سنجش حفظ توان داخلی گردان‌ها و ایجاد امنیت برای آرامش مردم که موجب یاس دشمن و ضدانقلاب شود از جمله اهداف این رزمایش است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی ادامه داد: از آنجا که در رزمایش‌های شهری برخلاف رزمایش‌های صحرایی، تاخیری، دفاعی و دفاع از مرزها برای جلوگیری از بروز التهاب در بین مردم از سلاح و مهمات استفاده نمی‌شود در رزمایش الی بیت‌المقدس نیز هیچ‌گونه شلیک تیر، انفجار و ... صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای آماده‌سازی این رزمایش، عنوان کرد: تمهیدات لازم از جمله شناسایی محل برگزاری رزمایش، اصول پدافند غیرعامل و عامل، فعال بودن عناصر اطلاعاتی به صورت غیرمحسوس و ... برای هرچه بهتر برگزار شدن این رزمایش انجام شده است.

خرم مردمی و انقلابی بودن بسیج را دو ویژگی بارز آن دانست و بیان کرد: بسیج به عنوان نیروی کارآمد کشور برای همه میدان‌ها دارای نقش‌ها و انتظاراتی از آن است که دفاع از امنیت شهرها در زمان مقتضی، دفاع از کوی و برزن و مشارکت در امداد و نجات همراه با سایر نهادهای امدادی در زمان‌هایی که بحران‌های طبیعی در کشور رخ می‌دهد، از جمله آن انتظارات و وظایف سپاه است.

وی با اشاره به نقش مردم در بسیج، خاطرنشان کرد: حضور بسیج در دفاع یعنی همان حضور مردم در دفاع است و برای همین مردم با برگزاری این رزمایش هرگز نباید دچار ترس و دلهره شوند زیرا آنانی که در این رزمایش شرکت دارند همگی فرزندان ما بوده که از پایگاه‌های بسیج محلات، مدارس و ... در آن شرکت کرده‌اند و جای هیچ‌گونه نگرانی از بابت بروز ناامنی در کشور نداشته باشند زیرا امنیت ایران در منطقه بی‌نظیر بوده هر چند که برای حفظ این امنیت نیاز به ایجاد و حفظ آمادگی وجود دارد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی تصریح کرد: حضور بسیج در هر برنامه‌ای حضور فرهنگی است و از آنجایی که در این رزمایش تعدادی از بانوان باحجاب کامل در برنامه‌های امداد و نجات شرکت دارند، این حضور آنان می‌تواند یک پیام فرهنگی برای همه بانوان به‌ویژه در هفته جاری که هفته حجاب و عفاف است، داشته باشد.

انتهای پیام/ی/2346

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول