اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

در اردوی « با قرآن در طبیعت» مطرح شد

لزوم برگزاری اردوهای دانشجویی هدفمند در آذربایجان غربی

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی از برگزاری طرح دانشجویی اردوی با قرآن در طبیعت از سوی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی برای دانشجویان دانشگاههای ارومیه خبر داد.

لزوم برگزاری اردوهای دانشجویی هدفمند در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از روابط عمومی واحد معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی امین رستم‌زاده در اختتامیه بازدید اولین اردوی «با قرآن در طبیعت دانشجویان» که در یکی از مناطق گردشگری ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: این طرح با هدف غنابخشی و هدفمندسازی اردوهای دانشجویی و تبیین آیات قرآنی در طبیعت و بازخوانی آیات مربوطه به نشانه‌های عظمت خداوند و تجلی علمی آفرینش‌های خدای متعال در اندیشه دانشجویان توسط یکی از اساتید قرآنی و دینی دانشگاه ارومیه در محل  بازدید در قالب دو کارگاه علمی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی آذربایجان غربی گفت:‌ قرآن بهترین منبع برای طراحی رویدادهای معرفتی فرهنگی دانشجویی قلمداد می‌شود که در این طرح با محوریت قرآنی اردوهای دانشجویی بعنوان یکی از قالب‌های پرمخاطب رویدادهای دانشجویی که در صورت عدم مدیریت صحیح می‌تواند تبدیل به آسیب شود به یک رویداد فاخر قرآنی اثر گذار و مورد اقبال دانشجویان تبدیل می‌‌شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه همه نعمت‌های طبیعی خدا با تدبیر و برای هدفی آفریده شده است، خاطرنشان کرد: تئوری‌های علمی و مدل‌های دانشگاهی دنیا در صدد شناخت اولیه مفاهیم این آفرینش‌ها هستند و توجه مطالعاتی به قرآن به صورت ملموس و متناسب با رشته‌های علمی دانشجویان ضمن معرفت افزایی به تعالی علمی و تخصصی کیفی آنها نیز می‌انجامد.

این مدرس دانشگاه با اشاره به مصادیق معرفتی که در دروس عمومی دانشگاهی به صورت تئوریک بحث می‌شود، گفت: به عنوان مثال حیات و احیاء مجدد طبیعت و رویش‌های فصل بهار از دیدگاه‌های مختلف معرفتی روانشناسی اخلاقی علمی، کارآفرینی، پزشکی و بسیاری از علوم دیگر در کنار علوم کشاورزی به عنوان یک مصداق کوچک از ظرفیت‌های بکر آموزه‌های قرآنی برای دانشجویان است که در این رویداد با چنین رویکردی به واکاوی ملموس این ظرفیت بی بدیل از طریق اعضای هیات علمی در نشست‌های تخصصی جذاب و عملی برای دانشجویان در داخل برنامه‌های اردویی پرداخته می‌شود.

رستم‌زاده با اشاره به اینکه 750 آیه فقط به ظواهر طبیعت در قرآن اختصاص دارد، گفت: توصیف رنگ‌ها در قرآن تنوع موضوعی است که حس کنجکاوی دانشجویان را برمی‌انگیزد و آیه‌های مربوطه مانند آیه 69 بقره و 76 رحمان، 40 صافات، 27 فاطر که به تاثیرات سرور و حزن انگیز رنگ‌ها و یا رنگ‌های بهشتی چون سبز و یا رنگ نوشیدنی‌های بهشت به رنگ سفید و بسیاری از مصادیق در این موضوع در آیه‌ها اشاره دارد که نیازمند تامل علمی از ابعاد مختلف و تأثیرات آن در زندگی انسان‌هاست.

این پژوهشگر دانشگاهی گفت: در مجموعه یافته‌های اخیر دانشمندان علوم مختلف در خصوص رازها و اسرار عجایب خلقت گیاهان، جانوران، کوه‌ها، آب‌ها، اقیانوس‌ها، ستارگان، فضا و حتی خود انسان 14 قرن پیش در قرآن پیش بینی شده بود.

گفتنی است دانشجویان دختر دانشگاه‌های ارومیه در اردوی با قرآن در طبیعت در دو کارگاه تخصصی علمی قرآنی صبح و عصر شرکت کرده و یکی از اساتید قرآنی دانشگاه ارومیه به تشریح علمی و فلسفه هستی‌شناسی خلقت‌های طبیعت همراه با بازدید دانشجویی مرتبط در طبیعت پرداختند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول