اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

امام جمعه اقلید عنوان کرد

بهره‌گیری از الگوهای برتر در ترویج و نهادینه کردن عفاف و حجاب در جامعه

امام جمعه اقلید بر لزوم بهره‌گیری از الگوهای برتر ازجمله خانواده شهدا و نیروهای ارزشی فعال در دوران انقلاب و دفاع مقدس برای ترویج و نهادینه کردن عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد.

بهره‌گیری از الگوهای برتر در ترویج و نهادینه کردن عفاف و حجاب در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی شامگاه دوشنبه در جلسه‌ای که به مناسبت هفته عفاف و حجاب و با حضور بخشدار مرکزی، مشاور امور بانوان فرمانداری و اعضای این کمیته در دفتر وی تشکیل شد با اشاره به آیات قرانی و روایات اسلامی از اهمیت و جایگاه و لزوم حفظ و رعایت عفاف و حجاب در جامعه سخن گفت.

وی بر لزوم بصیرت در این زمینه تأکید کرد و گفت: حفظ ارزش‌های والای اسلامی و انقلابی وظیفه‌ای همگانی است که هر فردی باید در جایگاه و توان خود در راستای تحقق این هدف بکوشد.

امام جمعه اقلید همچنین با اشاره به اهمیت احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر این سنت الهی را یکی از راه‌های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه خواند.

طالبی از تأثیر آموزش‌ها در مدارس باهدف نهادینه شدن مسائل و نیز انتقال آن به خانواده‌ها و جامعه سخن گفت و استفاده از ظرفیت‌های مختلف موجود در زمینه عفاف و حجاب و ترویج آن در مدارس و نیز آشنا کردن فرزندان و ارتقای آگاهی آن‌ها با نتیجه مثبت و مزیت‌ها و ارزش‌های حجاب و عفاف را امری لازم و ضروری دانست و تلاش کمیته عفاف و حجاب شهرستان برای اجرای این امر را خواستار شد.

امام جمعه اقلید همچنین به نقش پررنگ بانوان در عرصه‌های مختلف تاریخ کشور (انقلاب، دفاع مقدس، حوزه‌های علمی، پژوهشی و...) اشاره و عنوان داشت: بهره‌گیری از تجربه و دانش بانوان موفق و فعال در حوزه انقلاب، دفاع مقدس و ... می‌تواند گامی مؤثر در راستای تحقق اهداف کمیته عفاف و حجاب باشد.

طالبی افزود: خانواده شهدا نیز گنجینه‌های عظیم از ارزش‌ها هستند که باید از آن‌ها الگو گرفت.

وی در پایان سخنان خود تلاش کمیته عفاف و حجاب برای ترویج هرچه بیشتر سبک زندگی اسلامی در جامعه را خواستار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول