اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مرکزی

«کلام نورانی»

نگاه اسلام به زن نگاهی کرامت آفرین و رشددهنده است

بسته «کلام نورانی» خبرگزاری فارس استان مرکزی امروز به آیه 1 سوره نساء می‌پردازد.

نگاه اسلام به زن نگاهی کرامت آفرین و رشددهنده است

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری فارس استان مرکزی، بسته «کلام نورانی» خبرگزاری فارس استان مرکزی امروز به آیه 1 سوره نسا می‌پردازد، در این آیه شریفه می‌خوانیم.

«یا اَیُّها النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمُ الَّذى خَلَقَکُمْ منْ نَفْسٍ واحِدَةٍ وَ خَلَقَ منْها زَوْجَها وَبَثَّ منْهُما رجالاً کَثیراً وَ نِساءً...»

سوره مبارکه نساء آیه 1

ترجمه: اى مردم از پروردگارتان پروا کنید، آن‌که شما را از یک نفس آفرید و از آن نفس واحد، همسر او را و از آن دو مردان و زنان بسیار پدید آورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲۱ تیر ۱۳۹۱ در دیدار بیش از هزار نفر از زنان نخبه، فرهیخته و مجاهد دنیای اسلام، نقش زنان را در حرکت عظیم بیداری اسلامی بی‌بدیل خواندند و با اشاره به تجربه بسیار پربرکت حضور زنان ایران در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی تأکید کردند: تداوم، تقویت و گسترش حضور زنان در حرکت مبارک بیداری اسلامی بی‌تردید، پیروزی‌های فراوانی را برای ملت‌های مسلمان به دنبال خواهد آورد.

 رهبر انقلاب با اشاره به تلاش ۱۰۰ ساله، پیچیده و همه‌جانبه غرب برای دور کردن زنان مسلمان از هویت اسلامی تأکید کردند: تلاش بانوان نخبه جهان اسلام برای احیای این هویت، بزرگ‌ترین خدمت به امت اسلامی است، چراکه احساس هویت، آگاهی و بصیرت زنان مسلمان، تأثیری شگرف و مضاعف بر جریان بیداری اسلامی و عزت و کرامت امت اسلام خواهد داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نگاه غرب به «زن» را نگاهی اهانت‌آمیز دانستند و خاطرنشان کردند: غربی‌ها، در عمق فرهنگ خود، زن را کالا و وسیله‌ای برای تمتع مرد می‌دانند و همه ابزارها و امکانات خود را برای تحقق این هدف بکار گرفته‌اند اما در حرکتی مزورانه بر این نگاه منحط، ناقص و گمراه‌کننده، نام آزادی گذاشته‌اند همچنان که بر جنایاتی نظیر قتل و غارت ملت‌ها، چپاول ثروت‌های کشورها و لشکرکشی و تحمیل جنگ نیز نام ه ای فریبنده‌ای مثل آزادی‌طلبی، حقوق بشر و دمکراسی می‌گذارند.

رهبر انقلاب اسلامی نگاه اسلام به زن را در نقطه مقابل نگاه غرب به این مقوله برشمردند و تأکید کردند: اسلام به زن نگاهی عزت بخش، کرامت آفرین و رشد دهنده دارد و برای زن هویت و شخصیتی مستقل قائل است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با استناد به تجربه موفق حضور زنان فرهیخته و مؤمن ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی و مدیریتی افزودند: زن در محیط اسلامی، رشد علمی شخصیتی خلاقی، سیاسی می‌یابد و در اساسی‌ترین مسائل اجتماعی در صفوف مقدم قرار دارد اما همچنان «زن» باقی می‌ماند و به این مسئله افتخار می‌کند.

ایشان، متلاشی شدن خانواده‌ها در غرب و افزایش فرزندان بی‌هویت را ازجمله نتایج نگاه فرهنگ غربی به زن دانستند و افزودند: غرب از همین نقطه، سخت‌ترین ضربات را خواهد خورد و در روند تدریجی بروز پیامدهای حوادث اجتماعی، دچار فروپاشی خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، زن و مرد را در نگاه اسلام دارای خصوصیات مشترک انسانی برشمردند و افزودند: زن و مرد هرکدام بر اساس خصوصیات جسمانی خود، در ادامه آفرینش، رشد و تعالی انسان و حرکت تاریخ نقش خاصی به عهده‌دارند که در این میان نقش زن یعنی تداوم بخشیدن به نسل انسان، از نقش مرد مهم‌تر است.

انتهای پیام/30/3371

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول