اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه جهانی گنبد سلطانیه:

قرارداد مرمت برج و باروی ضلع جنوبی گنبد سلطانیه منعقد می‌‌شود

مدیر پایگاه جهانی گنبد سلطانیه با اشاره به اختصاص بودجه برای احیای مسیر شمالی در این اثر، گفت: تا یک هفته دیگر، قرارداد مرمت و ساماندهی برج و باروی ضلع جنوبی گنبد سلطانیه منعقد می‌شود.

قرارداد مرمت برج و باروی ضلع جنوبی گنبد سلطانیه منعقد می‌‌شود

موسی انیران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی در حوزه مرمت گنبد سلطانیه طی سال‌جاری پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه گنبد سلطانیه دارای دو ورودی اصلی جنوبی و شمالی است که در حال حاضر از ورودی غربی (الحاقی) آن استفاده می‌شود، تصریح کرد: گردشگران از مسیر الحاقی وارد گنبد سلطانیه می‌شوند که در این شرایط ابهت و نمای کلی گنبد به خوبی درک نمی‌شود.

مدیر پایگاه جهانی سلطانیه با بیان اینکه تلاش و برنامه‌ریزی‌ها بر این است که ورودی شمالی گنبد سلطانیه به نوعی نمایش داده شود تا گردشگران آن را برای ورود انتخاب کنند، اضافه کرد: سعی می‌شود این مسیر برای گردشگران خسته‌کننده نباشد.

انیران با تاکید بر اینکه بودجه مورد نظر برای احیای مسیر شمالی گنبد سلطانیه پیش‌بینی شده است، یادآور شد: سعی داریم این بودجه‌ به صورت کامل تخصیص پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در ضلع جنوبی گنبد سلطانیه با یک نمای به هم ریخته‌ای در بخش برج و بارو مواجه هستیم، ادامه داد: تا یک هفته دیگر قرارداد مرمت برج و باروی ضلع جنوبی گنبد تاریخی سلطانیه منعقد می‌شود.

مدیر پایگاه جهانی سلطانیه با تاکید بر اینکه ساماندهی برج و باروی ضلع جنوبی گنبد سلطانیه در دستور کار قرار گرفته است، افزود: این بنا یک اثر جهانی بوده و از نظر نوع معماری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول