اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مرکزی

معاون پژوهش جامعة‌المصطفی‌

شهدای مدافع حرم رویش‌های انقلاب هستند

معاون پژوهش جامعة‌المصطفی گفت: جوانانی که می‌روند در سوریه و عراق مقابل کفار ایستادگی می‌کنند، انقلاب را به‌خوبی درک کرده و از رویش‌های انقلاب هستند.

شهدای مدافع حرم رویش‌های انقلاب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام علی عباسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسئله تبیین گفتمان انقلاب از جمله مسائلی است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مدنظر صاحب‌نظران بوده و همواره تلاش شده است گفتمان انقلاب به روش‌های مختلف در جهان تبیین شود.

وی تصریح کرد: به همان میزان که برای نهادینه شدن گفتمان انقلاب توسط رسانه‌‌های ارزشی تلاش شده است، چندین برابر دشمنان تلاش کرده‌اند تا مانع از گسترش این گفتمان شوند و در این راه از ابزارها و امکانات مختلف بهره جسته‌اند.

معاون پژوهش جامعة‌المصطفی‌ بابیان اینکه گفتمان انقلاب مبتنی بر اندیشه دینی بوده و رسانه‌ها نقش مؤثری در تبیین آن ایفا کرده‌اند، بیان داشت: در اوایل انقلاب رسانه‌ها به سبک سنتی و امروز رسانه‌ها به سبک جدید تمام سعی خود را در این زمینه به کار بسته‌اند، اما این تلاش‌ها کافی نبوده و باید چندین برابر شود.

عباسی بابیان اینکه جریان انقلابی حامی گفتمان انقلاب اسلامی به‌خوبی از این ابزار استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نیاز امروز هماهنگی بین رسانه‌ها با یکدیگر است، هم‌افزایی بین رسانه‌های انقلابی می‌تواند نتایج بسیار ارزشمندی به همراه داشته باشد.

وی تأکید کرد: امروز بیش از گذشته به اتحاد رسانه‌ها نیاز است، انسجام کافی بین رسانه‌ها وجود ندارد، درحالی‌که باید برای انسجام بین رسانه‌ها بیشتر از گذشته کار کرد و با استفاده از کار حرفه‌ای و نیروهای حرفه‌ای که از الزامات رسانه‌ها است، برای رسیدن به اهداف همت گمارد.

معاون پژوهش جامعة‌المصطفی‌ گفت: هم‌اکنون ازنظر محتوا مزیت نسبی قابل‌توجهی داریم، اما مشکل اصلی امور فنی است که باید برای رفع آن برنامه‌ریزی کرد.

عباسی بابیان اینکه امروز انقلاب اسلامی گفتمان غالب در جامعه است، ادامه داد: رسانه‌های بیگانه از امکانات و شگردهای خاصی بهره‌ می‌برند که متأسفانه رسانه‌های انقلابی از آنها محروم هستند، اما بازهم توانسته‌اند در برابر این رسانه‌ها که از حمایت قدرت‌های بزرگ برخوردارند، تأثیرگذاری خود را داشته باشند که دو دلیل عمده داشته است.

وی با اشاره به اینکه صحنه رسانه‌ای، صحنه جنگ سخت است، تصریح کرد: دو عنصر به تأثیرگذاری رسانه‌های ارزشی کمک می‌کنند که یکی انتقال حقیقت و فطرت پاک انسانی است و دیگری کار جهادی است که در رسانه‌ها صورت ‌می‌گیرد.

معاون پژوهش جامعة‌المصطفی‌ افزود: در انتخابات جمعیت 16 میلیونی پرچم‌دارانی بودند که از گفتمان انقلاب دفاع کردند این جمعیت انبوهی که رأی دادند همه دوستدار انقلاب هستند هیچ‌کدام مخالف انقلاب نبوده و نمی‌توان اسم لاابالی را روی آنها گذاشت.

 عباسی صدور معنویت و فرهنگ دفاع از مظلوم را از مهم‌ترین پیام‌های انقلاب دانست و ادامه داد: پیام انقلاب، پیام انسانی است، جوهره انقلاب دفاع از معنویت و حقیقت است این حقیقت و معنویت را می‌توان در اشخاصی دید که با دیدن چهره امام (ره) مسلمان شدند.

 وی گفت: پیام انقلاب به همه بشریت تعلق دارد و فراتر از مسلمانان است، چراکه همه انسان‌ها طالب حقیقت هستند.

معاون پژوهش جامعة‌المصطفی‌ تأکید کرد: گفتمان انقلاب هیچ‌گاه تسلیم نظام حاکم نخواهد شد، برخی از کشورها مانند امارات و عربستان تنها به دنبال منافع ملی خود هستند، سلطه بین‌الملل را پذیرا هستند تا همچون رعیتی زیر چتر آنها باشند، می‌گویند ما به دنبال منافع ملی هستیم و منابع ملی را در هضم شدن در نظام بین‌الملل می‌دانند.

عباسی بیان داشت: امروز یکی از چالش‌های اصلی جامعه ما این است که مدیریت را به کسانی سپرده‌ایم که به انقلاب اعتقاد نداشته‌اند، این مدیران ظاهر اسلامی را رعایت می‌کنند، ولی در عمل اینطور نیست.

وی گفت: برای اینکه انقلابی تأثیرگذار باشیم باید الگوهایی موفقی ارائه دهیم، در برخی عرصه‌ها الگویی موفق نداریم، نیروهای جهادی در جایی که هستند خوب عمل می‌کنند، ولی نیروهای سکولار و بی‌اعتقاد در هر پستی که هستند موفق عمل نکرده‎اند.

معاون پژوهش جامعه المصطفی بابیان اینکه نسل‌های قبلی انقلاب را بهتر درک می‌کنند زیرا آنها خون داده‌اند ولی باید روی نسل جدید کار کرد، تأکید کرد: نمی‌توانیم بگوییم نسل‌های بعدی از ما فاصله گرفته‌اند، نسل جدید باشهامت هستند، جوانانی که می‌روند در سوریه و عراق مقابل کفار ایستادگی می‌کنند، انقلاب را به‌خوبی درک کرده و از رویش‌های انقلاب هستند.

انتهای پیام/40/3371

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول