اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمان

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک:

اجرای کاداستر زمینه‌ فساد و جعل را گرفته است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با حذف دفاتر و اجرای کاداستر زمینه‌های فساد از بین رفته و امکان جعل و تخلف را از سودجویان گرفته است.

اجرای کاداستر زمینه‌ فساد و جعل را گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد تویسرکانی پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک منطقه 2 شهرستان کرمان اظهار داشت: کشور ما امروز در شرایط حساسی بوده و گرفتار توطئه استکبار جهانی است که  جهان اسلام را نیز به چالش کشیده است.

تویسرکانی افزود: ‌مسؤولان ایران باید با دقت، تدبیر و آینده‌نگری در جهت خدمت‌گذاری بهتر حرکت کنند.   

وی منابع انسانی و مدیریت صحیح را در پیشبرد اهداف کشور مهم دانست و گفت: در حوزه مدیریت نقش اول، منابع انسانی و مدیریت هستند که باید به آنها به صورت ویژه و جدی توجه شود.

تویسرکانی استفاده از منابع در اختیار را از مهمترین عوامل پیشرفت در اهداف دانست و اظهار داشت: می‌توانیم با استفاده‌ از منابعی که در اختیار داریم و با یک ارزیابی نه چندان پیچیده به قله‌های بلندی رسیده و آنها را فتح کنیم و رضایتمندی مردم را در پی داشته باشیم.

وی عنوان داشت: در بعضی موارد دچار ‌گرفتاری‌ها و ‌چالش‌ها هستیم که بخشی از آن ناشی از روزمرگی‌ها و عدم برنامه‌ریزی هاست.

تویسرکانی افزود: در کشور ما برخی از طرح‌ها ‌روی کاغذ می‌مانند و عملیاتی نمی‌شوند و باید شعار سال را مورد توجه قرار دهیم که با اقدام می‌توانیم تلاش کرده و شغل ایجاد کنیم.

وی عنوان داشت: با 36 سال سابقه اجرایی در قوه قضائیه می‌توانم بگویم که با دقت و برنامه‌ریزی می‌توانیم گام‌های بلندی در توسعه کشور برداریم.

معاون قوه قضائیه به گذشته سامان ثبت اسناد اشاره کرد و گفت: دستگاهی که در گذشته آسیب‌های زیادی داشت و می‌توانست موجب عقب‌ماندگی باشد و در این زمینه ضرب‌المثل شده بود، همین اداره ثبت اسناد است ‌که با تلاش ‌کارشناسان در جهت اصلاح فرآیند‌ها، امور در صدر سازمان‌ها قرار دارد.

تویسرکانی گفت: ‌اهدافی تدوین کرده‌ایم ‌که افزایش بهره‌وری، اصلاح قوانین و کوچک‌سازی را مورد توجه قرار دادیم و به این هدف رسیدیم.

وی به جایگاه بهره‌وری اشاره کرد و ابراز داشت: جایگاه ما از جهت بهره‌وری مناسب نیست و در چشم‌انداز 20 ساله باید 2.5 درصد از هشت درصد رشد اقتصادی ‌از بهره‌وری تأمین شود، البته شاید بتوانیم‌ نیمی از توسعه را از بهره‌وری تأمین کنیم و در این بخش به شدت پاییین هستیم.

معاون قوه قضائیه تأکید کرد: داده‌های ما متناسب با داشته‌های ما نیست و در حوزه‌های مختلف نتیجه از بهره ما پایین‌تر است و باید تصحیح شود.

تویسرکانی ادامه داد: ساختمان‌ها و سخت‌افزارها پل‌هایی هستند برای خدمت‌گذاری بهتر به مردم و این امکانات اگر تحولی در این زمینه ایجاد نکنند نه تنها نیستند، بلکه مضر بوده و اتلاف سرمایه‌های کشور را در پی دارند که عین خیانت محسوب می‌شود.   

وی درباره اصلاح ساختارها در سازمان ثبت اسناد گفت: زیر‌ساخت‌ها باید با توجه به نیاز‌های مردم باشند، تأکید دارم که در جهت منابع و امکانات عقب ماندگی داشتیم و اصلاح وضعیت قدیم به خوبی مشهود است، اکنون با همان منابع چندین برابر سالهای گذشته خروجی داشتیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره طرح کاداستر گفت: در زمینه کاداستر و اجرای آن، صد‌ها میلیون سابقه داریم با 7 هزار دفتر خانه‌ و 10 هزار نفر نیز در اجرای این طرح صرفه‌جویی و بیکار شده و به کارهای دیگر رفتند این به معنای بهره‌وری است.

وی افزود: با حذف دفاتر و اجرای کاداستر زمینه‌های فساد از بین رفته و امکان جعل و تخلف را از سودجویان گرفته است و اقدامات در این صورت با سرعت و دقت بالا انجام می‌شود و سیستم‌ها به نوعی طراحی شده که زمینه جعل از بین برود.  

تویسرکانی گفت: 24 میلیون اثر انگشت کلاسه‌بندی شده و یک بانک را به وجود آورده که در این صورت جعل هویت از بین رفته است، ما 10 میلیون مکاتبات داشتیم و همه آنها به صورت الکترونیک درآمده است.

وی بیان داشت: 30 میلیون مراجعه کننده را ‌کم کردیم در حالی که‌ 68 میلیون خدمت به مردم ارائه کردیم، کم شدن مراجعه کننده بسیار مهم است که چند‌ برابر اعتبارات قوه قضاییه را برابری می‌کند، این افزایش بهره‌وری است.  

انتهای پیام 3388/ص40 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول