اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

واکنش وزیر آموزش و پرورش در موضوع امضای سند 2030 اسلامی نبود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و پیوست‌نگاری فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: واکنش وزیر آموزش و پرورش در موضوع امضای سند 2030 اسلامی و انقلابی نبود.

واکنش وزیر آموزش و پرورش در موضوع امضای سند 2030 اسلامی نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سند آموزشی 2030 از مسائل ویژه‌ای است که این روزها بازار سیاست را داغ و مردم را نگران از تکرار اشتباهاتی کرده که آینده فرزندان آنها را رقم می‌زند.

حسن بنیانیان رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و پیوست‌نگاری فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه مطالبی را در پاسخ به سؤالات درباره سند 2030 بیان می‌کند که شنیدن آن خالی از لطف نیست.

* علت گله‌مندی مقام معظم رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با سند 2030 چیست؟

علت گله‌مندی مقام معظم رهبری در رابطه با سند 2030 از شورای عالی انقلاب فرهنگی عدم حساسیت این شورا به این موضوع است.

ایشان گله داشتند که چرا حساسیت رهبری در اعضای شورا وجود ندارد، رهبری از اینکه شورا به وظایف خود عمل نکرده گله‌مند شده‌اند؛ علاوه بر رئیس جمهور روسای سه قوه نیز در آن حضور دارند.

* از وزرا و دولت در رویارویی با این سند و امضای آنچه انتظاری وجود داشت؟

از وزیر آموزش و پرورش انتظار حرکتی انقلابی داشتیم اما حرکت صورت گرفته توسط وزیر، انقلابی نبوده و عمل اسلامی هم نیست، عمل انقلابی نپذیرفتن تعامل با استکبار را می‌طلبد، چراکه ما با مبانی استکبار مشکل داریم، عده‌ای خواستار سازش، نرمش و اجرای برنامه‌های برد برد با جهان بوده اما تحلیل این عده تحلیلی انقلابی نیست.

انتقاد  جریان انقلابی از این طیف بسیار وسیع بوده و بیانگر این نکته نیز هست که ایران با وجود تمدن دیرینه و منابع اصیل علوم انسانی باید خود صادرکننده این علوم باشد و زمانی که خود برنامه‌های اصیلی را داراست نباید تحت تأثیر و سلطه مدونات استکبار و آمریکا قرار گیرد.

* تکلیف سند 2030 به کجا رسیده است؟

در شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بر توقف اجرای این سند بوده و در صورت جلسه نیز درج شده است، صورت جلسه باید به طور طبیعی توسط مقام رئیس جمهور به ابلاغ برسد، زشتی امضای این سند قابل قبول بوده اما این سند در هیچ جای آموزش و پرورش به اجرا نرسیده است، حذف شدن و بی‌توجهی به شهدا در کتاب‌های درسی ارتباطی با این سند ندارد.

اگر درس شهید فهمیده از کتابی حذف شده است دلیل آن افزوده‌شدن درس‌های جدیدی به کتاب است، متأسفانه 2030 میان بازی‌های سیاسی قرار گرفته است.

* چرا این سند بدون اطلاع و به طوری تقریباً پنهانی توسط برخی به امضا درآمده است؟

بنا بر سیاست‌های موجود اسناد پنهانی در همه ارگان‌ها و در جهان به امضا می‌رسند اما موضوعی که جای تأمل دارد این است که حساسیت موجود توسط مسؤولان درک نشده است، موضوعاتی با چنین حساسیت بالا نیازمند دقت فراوانی است، 2030 و امثال آن با قرار گرفتن در بازی‌های سیاسی در انتخابات اخیر به اعتماد مردم نسبت به نظام آسیب زد اما موضوعات نیز نباید به طور ناقص در ذهن مردم ریخته شود.

* خدمت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی به انقلاب، مردم و کاستی‌های آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خیلی زود نیاز به نهادی برای رفع مطالبات معنوی مردم احساس شد چراکه نمایندگان مجلس حتی برای کسب رأی در بسیاری از موارد به نیازهای مادی توجه کرده و از فرهنگ جامعه غافل بوده‌اند، باید نهادی وجود داشته باشد تا در موازات کار نمایندگان مجلس به رصد تحولات علمی و فرهنگی جامعه پرداخته و آن جایی که سیاست‌های موجود دچار کندی یا انحراف شد، با ارائه سیاست‌های کلی و صحیح به ترمیم بپردازد که امروزه این وظیفه را شورای عالی انقلاب فرهنگی با حمایت‌های مقام معظم رهبری عهده‌دار است.

*کلام آخر ...

جان کلام اینکه فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی یک گوهر گران‌قدر است که به رسم امانت امروز در اختیار ما قرار گرفته است، بنابراین باید برای صیانت از این امانت گام برداریم که لازمه این امر هوشیار بودن مقابل توطئه‌های فرهنگی، سیاسی و شبیخون‌های دشمنان ملت و نظام اسلامی است.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول