اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کهگیلویه و بویراحمد

مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد

بومی‌سازی برنامه‌های طرح اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد

مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد بر توجه و تلاش کانون‌های فرهنگی مساجد استان در بومی‌سازی برنامه‌های طرح اوقات فراغت تاکید کرد.

بومی‌سازی برنامه‌های طرح اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد

حجت‌الاسلام رضا قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: طرح اوقات فراغت هر ساله توسط کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد تلاش برای غنی‌سازی اوقات فراغت را از موارد مهم در اجرای طرح اوقات فراغت عنوان کرد و بیان داشت: جذب جوانان به مساجد از طریق اجرای برنامه‌های جذاب و متناسب با سن آنها از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های ستادی طرح اوقات فراغت اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، افزود: در این نشست‌ها اولویت و محورهای اصلی طرح اوقات فراغت تهیه و تدوین شد.

این مسوول آسیب‌های اجتماعی را از موارد مهم و مورد توجه در زمان کنونی دانست و گفت: آسیب‌های اجتماعی به شدت نسل جوان ما را تهدید می‌کند.

قاسمی، ماهواره، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را از جمله آسیب‌های مهم بیان کرد و یادآور شد: نوجوانان و جوانان به صورت کنترل نشده‌ای وابسته به این چند مورد شده‌اند.

مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر توجه و شناسایی مشکلات در مناطق حاشیه‌نشین، گفت: حاشیه‌نشینی با خود مشکلات و معضلاتی را همراه آورده است که باید این موارد نیز شناسایی و کنترل شوند.

وی با بیان اینکه طرح‌ها و برنامه‌های کانون‌های فرهنگی مساجد باید متناسب و موثر در رفع مشکلات، معضلات و آسیب‌ها باشد، بر توجه و تلاش این مراکز در بومی‌سازی برنامه‌های طرح اوقات فراغت تاکید کرد.

این مسوول، خاطرنشان کرد: اگر هر کانون فرهنگی بتواند مشکلات و معضلات محله و مکان استقرار خود را شناسایی و در راستای رفع آن برنامه یا طرحی ارائه دهد می‌توان گفت کار اثربخش و مثمرثمری را انجام داده‌اند.

قاسمی، اقتصاد مقاومتی را از دیگر موضوعات مورد تاکید در طرح اوقات فراغت بیان کرد و یادآور شد: طرح‌ها و برنامه‌های کانون‌ها باید در راستای تحقق و عملی شدن این شعار باشد.

وی برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی متعدد در این زمینه‌ها را موثر دانست و گفت: مدیران و اعضای کانون‌ها می‌تواند برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این حوزه از ظرفیت‌های گوناگون بهره گیرند.

انتهای پیام/30/82028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول