اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

27 هزار ساخت و ساز غیرمجاز در 6 استان کشور/75 هکتار ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای 27 هزار و 11 ساخت و ساز غیرمجاز در 6 استان کشور خبر داد.

27 هزار ساخت و ساز غیرمجاز در 6 استان کشور/75 هکتار ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا شاملو صبح امروز در نخستین سمینار تخصصی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی اظهار کرد: تهیه طرح‌های هادی باعث مدیریت بهتر و تحول در موضوعات روستایی کشور شده است.

وی ادامه داد: برای تهیه طرح‌های هادی یک منشور داریم که فراز اول این طرح‌ها حفظ محیط زیست و سبز بودن روستاها است که از ابتدا مورد توجه بنیاد مسکن قرار گرفته که موضوع به استان‌ها نیز ابلاغ شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: اجرای دقیق این طرح یکی از نکات اساسی است که برای جلوگیری از زمین‌خواری در روستاها واحد فنی و مهندسی در استان‌ها تشکیل شد و بخشنامه‌های متعددی برای حفظ اراضی کشاورزی و باغی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ابلاغ شد.

شاملو بیان کرد: در کل کشور 89 هزار و 181 گزارش تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها و اطراف روستاها به مسئولان کشوری گزارش شده است.

وی افزود: 75 هکتار ساخت و ساز غیرمجاز و خلاف در خارج از محدوده در منطقه زیارت استان گلستان انجام شده است و ساخت و ساز غیرمجاز جرم مخفی نست و عدم انجام وظیفه و نظارت مناسب توسط دستگاه‌ها باعث ساخت و ساز غیرمجاز می‌شود و در همین روستای زیارت ساختمان‌های هفت طبقه داریم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: در 6 استان گلستان، اردبیل، البرز، گیلان، خراسان رضوی و مازندران سه هزار و 367 ساخت و ساز خلاف پروانه صادره انجام شده، 22 هزار و 422 ساخت و ساز بدون پروانه و فاقد استعلام انجام شده، 867 پروانه فاقد استعلام صادر شده، 355 پروانه خلاف نظر بنیاد مسکن(استعلام) صادر شده و در مجموع 27 هزار و 11 ساخت و ساز غیرمجاز در این 6 استان انجام شده است.

شاملو بیان کرد: 15 هزار و 42 ساخت و ساز غیرمجاز در داخل محدوده و 11 هزار و 969ساخت و ساز غیرمجاز خارج از محدوده روستا بده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه عدم استعلام دهیاران از بنیاد مسکن برای صدور پروانه ساخت و ساز یکی از مشکلات مهم در ساخت و ساز غیرمجاز است و حتی در صورت استعلام و اعلام نظر فنی، دهیاران خلاف استعلام و نظر کارشناسی انجام می‌شد.

شاملو بیان کرد: عدم نظارت که یکی از دلایل مسائل قومی و طایفه‌ای و ملاحظات محلی است، یکی از مشکلاتی است که دهیاران نظارت کافی را در حوزه ساخت و سازها ندارند و برخورد لازم صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: ما ابهام در قوانین و عدم نظارت سازمان‌ها و متولیان ساخت و سازها در حدفاصل شهرها و روستاها را داریم و این عرصه‌ها امروز به یک معضل تبدیل شده و این ابهام قانونی مشکلات برخورد را نیز ایجاد کرده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان تصریح کرد: چندگانگی صدور پروانه یکی دیگر از موضوعات و مشکلاتی است که باعث ساخت و سازهای غیرمجاز و ایجاد مشکل در برخورد با ساخت و سازای غیرمجاز می‌کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول