اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

دادستان مرکز گلستان:

ساخت و ساز غیرمجاز در گلستان متوقف شده است/ محکومیت چندین مدیر گلستانی در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز/ مدیرانی که به جای مبارزه با زمین‌خواری، دارنده ساخت و ساز غیرمجاز بودند

دادستان مرکز گلستان گفت: در سال گذشته مواردی را داشتیم که منجر به بازداشت برخی از مدیران استانی شد که در این حوزه اقدامات خلاف مقررات را انجام داده بودند.

ساخت و ساز غیرمجاز در گلستان متوقف شده است/ محکومیت چندین مدیر گلستانی در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز/ مدیرانی که به جای مبارزه با زمین‌خواری، دارنده ساخت و ساز غیرمجاز بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حقی عصر امروز در حاشیه نخستین سمینار تخصصی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی، در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان در خصوص اقدامات دستگاه قضایی برای مبارزه با زمین‌خواری در این استان اظهار کرد: موضوع زمین‌خواری دارای مباحث بسیار زیادی است که شاید در گذشته دست‌اندازی‌هایی در حوزه مبارزه با زمین‌خواری وجود داشت اما با توجه به جبهه‌ای که در استان طی چند سال پیش شروع شد، بنا را بر این گذاشتیم که این موضوع را به عنوان یک درد ملی مطرح کنیم.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که کمتر کسی جرات دارد تا در منظر عمومی و به صورت آشکار چنین حرکاتی را در استان گلستان انجام دهد.

دادستان مرکز استان گلستان خاطرنشان کرد: در استان گلستان چندین اتفاق خوب در حوزه مبارزه با زمین‌خواری رخ داد که یکی از آنها موضوع تیم‌های دهگردی بود که باعث شد تمایل به سمت ساخت و ساز در مناطق گردشگری استان کمتر شود و از ظرفیت‌های موجود روستایی برای موضوع گردشگری استفاده شود.

حقی بیان کرد: ما در استان گلستان می‌توانیم مدعی شویم که ساخت و سازهای غیرمجاز متوقف شده و شاید در خفا کسی آجری بر آجر بگذارد که بلافاصله پس از کسب اطلاع آن را تخریب می‌کنیم.

وی اضافه کرد: دو روز گذشته در منطقه توشن گرگان 10 هکتار زمین را آزادسازی کردیم و حدود 100 مورد تبصره دو از ماده 10 را اجرا کردیم که این نشان می‌دهد دستگاه قضایی با جدیت ارد عرصه شده است.

دادستان مرکز استان گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت استان گلستان وضعیت آرامی است اما تا نقطه آرمانی فاصله زیادی نداریم و آنچه که از ساخت و سازهای غیرمجاز گذشته را رسیدگی می‌کنیم و تخریب‌هایی که انجام می‌شود مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز از گذشته است.

حقی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص کوتاهی برخی از مسوولان در اجرای قانون مبارزه با زمین‌خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز و اعطای مجوزهای غیرمجاز، گفت: افرادی بوده‌اند که نه تنها کوتاهی کردند بلکه خود آنها نیز دخیل در امر بودند.

وی اضافه کرد: متاسفانه مواردی را داشتیم مسئولی که باید با این پدیده مبارزه کند بلکه می‌بینیم که آن ویلا برای فلانی است و رفته ساخت و ساز غیرمجاز انجام داده که گناه بخشودنی نیست.

دادستان مرکز استان گلستان گفت: در سال گذشته حتی مواردی را داشتیم که منجر به بازداشت برخی از مدیران استانی شد که در این حوزه اقدامات خلاف مقررات را انجام داده بودند و خودم یک مورد را که برخورد قضایی با وی انجام داده بودیم مسوولان بلندپایه تماس می‌گرفتند که وی آزاد شود اما من وی را آزاد نکردم و برخورد قضایی با آن فرد متخلف انجام شد و به زندان منتقل شد.

حقی گفت: خیلی از این پرونده‌ها به دادگاه ارسال شد و کیفرخواست صادر شد و حتی افراد زندان رفتند.

وی در خصوص مجموعه «پارادایز» که در محدوده جنگل ناهارخوران اقدام به ساخت بناهای مختلف کرده و این مکان در نزدیکی محل برگزاری سمینار تخصصی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی بوده است، بیان کرد: برخی قوانینی مربوط به قبل از سال 1385 است که اگر این ساخت و ساز مربوط به آن زمان باشد ما اجازه ورود به آن پرونده‌هایی که مربوط به اراضی کشاورزی است نداریم.

دادستان مرکز استان گلستان تصریح کرد: اما اگر موضوع برای منابع طبیعی باشد و اثبات تجاوز به منابع طبیعی انجام شود، برای هر فرد و زمانی باشد برخورد می‌کنیم اما برخی از این موارد واگذاری منابع طبیعی است که منابع طبیعی اراضی را واگذار کرده است که جای بررسی دارد.

حقی تاکید کرد: چندی پیش متوجه شدم که در روستای «زیارت» گرگان منطقه‌ای را برای کار عمرانی و دولتی گرفته‌اند اما در حال ساخت مهمانسرا بودند که بلافاصله جلوی آن را گرفتیم.

وی در خصوص ساختمان‌های اداری که در حاشیه محور ناهارخوران گرگان ساخته شده است، گفت: در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سال گذشته مصوبه‌ای را داشتیم که با کمک استانداری این ساختمان‌ها جابجا شده و اراضی آزادسازی شود که این نیازمند بودجه است.

دادستان مرکز استان گلستان اظهار کرد: استاندار هم قولش را به ما داده اما باید در بودجه دیده شود و اقدامات اداری آن طی شده و ساختمان‌ها جابجا شده و اراضی آزاد شود.

حقی گفت: مجوز این ساختمان‌ها در گذشته گرفته شده و کاری نداریم که چگونه گرفته شده اما در حال حاضر نظر ما این است که با توافق با ادارات اراضی را آزادسازی کرده و فضا در اختیار عموم گذاشته شود.

انتهای پیام/40/83004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول