اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیرکل ثبت احوال گلستان:

کاهش 18.8 درصدی طلاق در کردکوی/ صدور بیش از 21 هزار کارت هوشمند ملی در کردکوی/ کاهش 6 درصدی ازدواج در گلستان

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان از افزایش 25 درصدی ازدواج طی سال‎جاری در کردکوی خبر داد و گفت: طلاق در شهرستان کردکوی با کاهش 18.8 درصدی همراه بوده است.

کاهش 18.8 درصدی طلاق در کردکوی/ صدور بیش از 21 هزار کارت هوشمند ملی در کردکوی/ کاهش 6 درصدی ازدواج در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از کردکوی، حسن وفایی عصر امروز در جلسه شورای اداری کردکوی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به پرطرفدارترین نام‎ها طی سه ماهه نخست سال 1396 در شهرستان کردکوی، اظهار کرد: با توجه به فرهنگ اسلامی و مذهبی مردم کردکوی نام‎های «ابولفضل»، «محمد»، «امیرعلی»، «حسین» و «امیرعباس» و «فاطمه»، «فاطمه‎زهرا»، «فاطیما»، «رها» و «طهورا» به‎ترتیب پرطرفدارترین نام‎ها در جنس مذکر و مونث هستند.

وی گفت: براساس سرشماری سال 1395، جمعیت استان گلستان یک میلیون و 868 هزار نفر اعلام شده این در حالی است که انتظار و پیش‎بینی کارشناسان در سال 1390 الی 1395 جمعیت یک میلیون و 930 هزار نفر بوده است که مهاجرت و ورود و خروج در کاهش نرخ رشد استان گلستان موثر بوده است.

*افزایش 7 درصدی نرخ فوت در کردکوی

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان از افزایش هفت درصدی ولادت در سه ماهه نخست سال‎جاری نسبت به سه‎ماهه سال 1395 در کردکوی خبر داد و افزود: نرخ فوت در شهرستان کردکوی با افزایش هفت درصدی همراه بوده است.

وفایی از افزایش 25 درصدی ازدواج طی سال‎جاری در کردکوی خبر داد و یادآور شد: شهرستان کردکوی طی سال‎جاری با کاهش 18.8 درصدی آمار طلاق همراه بوده است.

وی بیان کرد: در مجموع طی سال‎جاری ازدواج در استان گلستان با کاهش 6 درصدی و طلاق با کاهش هفت درصدی همراه بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان با بیان اینکه با وجود فوائد کارت هوشمند ملی برخی از مردم نسبت به آن احساس بی‎نیازی می‎کنند، تصریح کرد: باید همراه و همگام با تکنولوژی رشد کنیم و از نظام الکترونیک بهره‎مند شویم.

*40 درصد از گلستانی‎ها کارت هوشمند ملی دریافت کردند/ تلمبار 1336 کارت هوشمند ملی صادر شده در کردکوی

وفایی کارت هوشمند ملی را کلید ورود به دولت الکترونیک برشمرد و خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 45 درصد از مردم گلستان و 40 درصد از مردم کردکوی که برای دریافت کارت هوشمند ملی واجد شرایط بوده‎اند نسبت به دریافت آن اقدام کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کارت‎های هوشمند ملی که تا سال 1389 اعتبار دارند باطل اعلام می‎شوند، در صورتی که افراد نسبت به دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکنند هنگام دریافت خدمات با مشکل مواجه خواهند شد.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان با اشاره به اینکه 56 هزار و 538 نفر از جمعیت بالای 15 سال شهرستان کردکوی واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند، متذکر شد: تاکنون 22 هزار و 693 نفر از مردم کردکوی درخواست کارت هوشمند ملی داشتند که از این تعداد، 21 هزار و 329 کارت هوشمند ملی صادر شد و 20 هزار 93 نفر نیز دریافت کردند.

وفایی اضافه کرد: متاسفانه یک هزار و 336 نفر از مردم کردکوی که کارت هوشمند ملی برای آنها صادر شده هنوز کارت خود را تحویل نگرفتند که ضروری است در اسرع وقت با مراجعه به اداره ثبت احوال نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

انتهای پیام/40/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول