اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

پژوهشگر انقلاب اسلامی:

هنر اصلی امام خمینی تربیت انسان بود

نشستی به مناسبت سالروز پذیرش قطعنامه 598 توسط بنیان‌گذار کبیر انقلاب در سال 67 و مصادف شدن این مناسبت با ایام شهادت رئیس مکتب جعفری امام صادق (ع) برپاشد.

هنر اصلی امام خمینی تربیت انسان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، همزمان با سالروز پذیرش قطعنامه 598 توسط امام خمینی (ره) در نشستی که به همت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس و به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، تعدادی از دانشجویان، طلاب و اساتید گرد هم آمدند تا با سخنان حجت‌الاسلام نامخواه و دکتر محمدصادق کوشکی به تحلیل و بررسی پیام بنیان‌گذار انقلاب بپردازند.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام مجتبی نامخواه با اشاره به این پیام امام که «اگر مقصد شکست مستکبرین بود که ما به مقصد رسیدیم، لکن مقصد این نیست؛ اسلام هدف بالاتری دارد اسلام برای انسان‌سازی آمده است»، یادآور شد: در جامعه‌ای که قلدران اجتماعی، سیاسی و اقتصادی وجود دارند امکان عبادت خداوند فراهم نمی‌شود، چراکه عبادت خدا مستلزم این است که فرد تحت ظلم و بندگی دیگری نباشد.

وی در ادامه بابیان اینکه حرکت حضرت امام (ره) یکی از معدود حرکت‌هایی بود که انسان را مورد توجه خودش قرار می‌داد گفت: در 100 سال اخیر از انقلاب مشروطه تا جنبش میرزای جنگل و... علی‌رغم صدق نیتی که داشتند هیچ‌کدام نتوانستند موفق شوند، اما انقلاب اسلامی از معدود حرکت‌هایی بود که انسان را مورد توجه قرار داد.

این پژوهشگر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امام هدف از انقلاب را تربیت انسان می‌داند و همین انسان‌های پرورش‌یافته مکتب خمینی بودند که عامل تغییر عمده در جامعه و منطقه شدند.

نامخواه با بیان اینکه در اغلب آیات قرآن که مربوط به ایمان است، توجه قرآن به انسان قابل‌ مشاهده است، افزود: به لحاظ دگرگونی‌های انسانی و اجتماعی هم که بنگریم مکتب امام انسان‌ ساخت و می‌توان این‌گونه گفت که هنر اصلی امام به وجود آوردن انسان بود.

این دانش‌آموخته دانش اجتماعی مسلمین در پایان با اشاره به اینکه علاقه ما به سمت خمینی‌وار شدن است، بر این نکته تاکید کرد که علاقه به انقلابی بودن بدون کنش انقلابی ریشه‌ای نیست و افزود: جوانان دهه 40 و 50 چند تفاوت عمده با جوانان امروز دارند از جمله آنکه مبارزان فعال پیش از انقلاب می‌دانستند که باید با چه کسی مبارزه کنند، اما الآن جوانان و دانشجویان سردرگم هستند. 

در پایان این نشست فرصتی هم در اختیار محمدصادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران قرار گرفت تا با بیانات خود اذهان جمع را با پیام امام و چرایی قبول این قطعنامه آشناتر سازد.

کوشکی بابیان جملاتی از امام راحل، جمع حاضر را به پرسش و پاسخ سوق داد و در ادامه بابیان اینکه انقلابی‌گری تقلیدی نیست گفت: انقلابی‌گری یک شیوه زندگی است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: باید سبک زندگی انقلابی شود و برای چنین هدفی باید خود را برای مبارزه علمی و عملی آماده کنیم.

قابل‌ذکر است در پایان این نشست فرصتی برای پرسش و پاسخ در اختیار مدعوین جهت رفع ابهامات قرار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول