اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

امام جمعه اقلید در واکنش به بدعهدی آمریکا در سالگرد برجام و تداوم تحریم‌ها:

باید فکر نان بود که خربزه آب است!/ به هیچ‌چیز آمریکا نمی‌توان دل بست/ لزوم بازگشایی سریع‌تر جاده اقلید یاسوج

امام جمعه اقلید با اشاره به مشکلات اقتصادی کشاورزان منطقه و با بیان اینکه اقلید شهرستانی است که در بن‌بست قرار دارد، بر لزوم اقدام مؤثر در راستای بازگشایی هرچه سریع‌تر جاده اقلید یاسوج تأکید کرد.

باید فکر نان بود که خربزه آب است!/ به هیچ‌چیز آمریکا نمی‌توان دل بست/ لزوم بازگشایی سریع‌تر جاده اقلید یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر با اشاره به اقامه نخستین نمازجمعه در تهران به امامت آیت‌الله طالقانی اظهار داشت: یکی از برکات بزرگ اسلام، نمازجمعه است که به یُمن انقلاب اسلامی در ایران تحقق پیدا کرد.

وی با اشاره به جایگاه معنوی نمازجمعه در کشور، آن را قرارگاه ایمان و تقوا خواند و گفت: تبیین حقیقت، نشر ادب و معرفت و ارتقای آگاهی جامعه در زمینه‌های مختلف از مهم‌ترین اهداف این قرارگاه است.

طالبی با بیان اینکه کار فرهنگی با آجر و سنگ و سیمان نیست که بتواند خود را نشان دهد، درک این امور را سخت عنوان کرد و اظهار کرد: اهل معنا و حقیقت به خوبی می‌دانند که خدمات هیچ اداره و نهادی قابل‌مقایسه با کار ائمه جمعه نیست.

امام جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود به جنایت‌ها و ویرانی‌هایی که در نقاط مختلف دنیا مانند عراق، سوریه، یمن و... اتفاق می‌افتد اشاره و با بیان اینکه چقدر باید هزینه کنند تا این خسارت‌ها جبران شود، ادامه داد: تمام این مسائل جدا از خسارت‌های انسانی، هتک حرمت‌ها و جنایت‌های دیگر است.

خطیب جمعه اقلید تصریح کرد: درد بزرگ‌تر این است که می‌خواهند با تجزیه کشورهای اسلامی و کوچک‌تر کردن دنیای اسلام راحت‌تر لقمه کرده و ببلعند.

وی از اینکه هنوز در دنیای اسلام سنگ عربی، ترکی، فارسی و ... به سینه زده می‌شود، انتقاد کرد و گفت: با توجه به روایتی از حضرت امام صادق (ع) اگر قوم و ملتی تنها از کشور و سرزمین خود دم زنند و بدون توجه به سایر مسلمانان و بلاد اسلامی به مسائل خودشان بپردازند، همگی نابود خواهند شد و کشورهایشان ویران و منافع آن‌ها ساقط می‌شود.

طالبی در ادامه به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه پیامدهای قدرناشناسی استقلال کشور اسلامی اشاره و تصریح کرد: دولت و دولتیان باید بدانند که اگر قدرتی دارند و می‌توانند با صدای بلند حرف خود را به دنیا بزنند از برکت ولایت‌فقیه، ارزش‌های والای اسلامی، مردم صبور و همیشه در صحنه، مدافعان حرم، موشک‌سازان و موشک‌زنان کشور است.

امام جمعه اقلید به هجمه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف و به روش‌های متعدد ازجمله مواد مخدر، گروه‌های تروریستی، فضای مجازی و تبلیغات سوء و... صورت می‌گیرد اشاره کرد و افزود: دشمن بیدار است و برای ما نقشه می‌کشد که چگونه کشور، ملت، فرزندان، دولت و فرهنگ ما را نابود کند؛ ازاین‌رو باید هوشیار باشیم.

طالبی با اشاره به سخنرانی وزیر خارجه ما در آمریکا و اینکه آمریکایی‌ها گفتند که جمهوری اسلامی ایران به معاهدات بین‌المللی برجام عمل کردند اما تحریم‌های جدیدی اعمال شد عنوان داشت: به هیچ‌چیز آن‌ها نمی‌توان دل بست و باید فکر نان بود که خربزه آب است.

خطیب جمعه اقلید به فلسطین و ظلمی که در حق آن‌ها شد اشاره و با بیان اینکه در کشور خودشان حق تشکیل دولت را ندارند، تأکید کرد: آمریکا می‌خواهد خود را کدخدای جهان و همه را گوش به‌فرمان خود کند.

امام جمعه اقلید با بیان اینکه از مناسبت‌ها نباید به‌سادگی گذشت و با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در این زمینه به ویژه به نسل جوان اظهار نمود: با اطلاع درست از گذشته و اینکه چه بودیم، چه بر سر ما آوردند، امروز چه داریم، چه سختی‌هایی تحمل می‌کنیم و... باید در راستای صیانت از استقلال امروز کشور بکوشیم.

طالبی افزود: اگر امروز نتوانیم به درستی موضوع‌ها را تحلیل کنیم با توجه به هجمه‌هایی که علیه نظام اسلامی از تحریف و... توسط دشمنان خارجی و ساده‌لوحان داخلی صورت می‌گیرد نمی‌توانیم راه درست را دنبال کنیم، ازاین‌رو بیش از پیش به رهنمودهای امام (ره)، ولایت مطلقه فقیه و پیروی از رهبری و ولایت نیاز داریم.

امام جمعه اقلید از پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس، فرماندار، راهداری استان و شهرستان و پلیس راهور تقدیر کرد و مساعدت و اقدامات لازم برای بازگشایی جاده اقلید یاسوج برای عبور و مرور وسایل نقلیه عمومی را خواستار شد.

طالبی به مشکلات ناشی از خشک‌سالی و مسائل معیشتی و اقتصادی کشاورزان منطقه اشاره کرد و گفت: اقلید شهرستانی بن‌بست است که اگر این جاده نیز مسدود شود دچار رکود بیشتری خواهد شد، ازاین‌رو لازم است نسبت به رفع این مشکل گامی مؤثر و به‌موقع برداشته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول