اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

سرپرست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قوچان خبر داد

مصرف بیش از 105 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی در قوچان

سرپرست شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی ناحیه قوچان از مصرف 105 میلیون و 650 هزار لیتر فرآورده‌های نفتی در این شهرستان شامل بنزین معمولی، بنزین سوپر، نفت سفید و نفت گاز طی سال گذشته خبر داد.

مصرف بیش از 105 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی در قوچان

علیرضا علاقه‌بند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به اینکه در حال حاضر مصرف سوخت و فرآورده‌های نفتی متعادل است، اظهار داشت: در حوزه نفت گاز و نفت کوره نیاز به تعامل و هماهنگی با ادارات مرتبط وجود دارد زیرا این تعامل، تعادل را به همراه خواهد داشت.

وی بابیان این موضوع که علاوه بر بخشی از وسایط حمل‌ونقل بیشتر مصرف نفت گاز در حوزه صنعت و کشاورزی است، تصریح کرد: میزان مصرف نفت گاز در سال گذشته 42 میلیون لیتر بوده که نسبت به سال قبل‌تر که رقم 47 میلیون لیتری را به ثبت رسانده است دارای کاهش 9 درصدی هست.

سرپرست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه قوچان با تأکید بر اینکه تعامل و هماهنگی با ادارات، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی موجب روند کاهش قاچاق سوخت در این شهرستان شده است، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه قوچان نیز بازدیدهای میدانی به‌صورت فصلی و ماهیانه را در دستور کار قرار داده و قوچان، باجگیران، لطف‌آباد و سرولایت را مورد پایش قرار می‌دهد.

علاقه‌بند تعداد جایگاه‌های عرضه بنزین معمولی و سوپر و نفت گاز در این شهرستان را هفت جایگاه و عرضه CNG یا همان گاز طبیعی فشرده را چهار باب دانست و افزود: یک باب تأسیسات گاز مایع نیز وجود دارد و وسایط نقلیه خارج از شبکه عرضه اجازه استفاده از گاز مایع را ندارند زیرا علاوه بر قاچاق محسوب شدن در حوزه زیست‌محیطی و انسانی خطرناک است.

وی با یادآوری این مطلب که مصرف نفت سفید در سال گذشته به دلایلی همچون افزایش برودت هوا یا استفاده مخلوط در ادوات کشاورزی حدود 10 درصد افزایش‌یافته است، خاطرنشان کرد: مصرف این فرآورده نفتی در سال 94 به 20 میلیون لیتر رسیده بود که سال گذشته این میزان به 22 میلیون لیتر افزایش‌یافته است.

سرپرست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه قوچان با تأکید بر اینکه مصرف این فرآورده علاوه بر از بین بردن روند افزایشی باید در سال جاری به حداقل برسد، گفت: مصرف بنزین معمولی نیز کاهش داشته است به‌طوری‌که در سال 94 مصرف به 41 میلیون لیتر و در سال گذشته به 40 میلیون لیتر رسید.

علاقه‌بند بابیان اینکه به دلیل افزوده شدن یک جایگاه بنزین سوپر و بالا رفتن متقاضیان، مصرف این سوخت در سال گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: مصرف این سوخت از 750 هزار لیتر در سال 94 با افزایش قابل‌توجهی در سال 95 به یک‌میلیون و 650 هزار لیتر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه فرآورده‌های نفتی سرمایه ملی کشور به‌حساب می‌آیند، یادآور شد: شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی ناحیه قوچان ازآنجایی‌که وظیفه خطیر خدمت‌رسانی را بر عهده دارد مقوله فرهنگ‌سازی برای استفاده بهینه و حفظ و صیانت از آن را با حساسیت ویژه‌ای در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول