اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گیلان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان:

۳۷۵ هزار دانش‌آموز در سراسر استان گیلان حضور دارند/هنرستان شهید چمران به‌عنوان مدرسه ماندگار حفظ شود

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان گفت: زنگ آغاز سال تحصیلی در اول مهر امسال برای ۳۷۵ هزار دانش‌آموز گیلانی به صدا درمی‌آید.

 ۳۷۵ هزار دانش‌آموز در سراسر استان گیلان حضور دارند/هنرستان شهید چمران  به‌عنوان مدرسه ماندگار حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی حاجتی عصر امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان گیلان در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: در استان گیلان پنج هزار واحد آموزشی داریم.

وی بابیان اینکه ۳۷۵ هزار دانش‌آموز در سراسر استان گیلان حضور دارند گفت: آموزش‌وپرورش در حال اماده‌سازی مقدمات بوده تا در اول مهر پذیرای این دانش‌آموزان باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان بابیان اینکه در اول مهر 100 هزار دانش‌آموز در مدارس جدید درس خواهند خواند گفت: این عزیزان یا نوآموز و یا دانش‌آموزان پایه هفتم هستند که وارد دوره متوسطه دوم خواهند شد.

حاجتی با اشاره بر تمهید مقدمات اول مهر در قالب پنج کمیته خاطرنشان کرد: این اماده‌سازی‌ها مربوط به کمیته ساماندهی، جابجایی نیروهای انسانی، تجهیز و اماده‌سازی مراکز آموزشی و ترویج پایگاه‌های سنجش برای نوآموزان است.

وی بابیان اینکه تبدیل وضعیت‌ها در تابستان صورت می‌گیرد مطرح کرد: تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های فرهنگیان در اول مهر امسال نخستین سال تدریس خود را آغاز می‌کنند که هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با تأکید بر شرایط رضایت‌بخش و تخصیص پنج درصد از سهم آموزش‌وپرورش در سال گذشته گفت: امسال هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی نمایشگاه‌های عکسی در برخی هنرستان‌ها برپا خواهیم کرد.

حاجتی با اشاره به هم‌زمانی هفته اول مهر با هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این مهم فرصتی خواهد بود تا با حضور خانواده شهدا در مدارس در روز اول مهر از خانواده با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از خانواده معزز آن‌ها نیز قدردانی کنیم.

وی خواستار تصویب طرح مدرسه ماندگار در گیلان شد و گفت: مدرسه شهید بهشتی به‌عنوان مدرسه ماندگار شناسایی و معرفی‌شده بود، امسال در نظر داریم تا هنرستان شهید چمران که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و شهدا و شخصیت‌های علمی برجسته‌ای از این مدرسه فارغ‌التحصیل شدند نیز به‌عنوان مدرسه ماندگار حفظ شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول