اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

در جمع هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مطرح شد

ناگفته‌های معاون عمرانی آذربایجان‌شرقی در خصوص پروژه‌های استانی/ اگر لازم باشد ساختمان آب و فاضلاب را می‌فروشیم و تصفیه‌خانه را می‌سازیم

معاون عمرانی استاندار آذربایجا‌ن‌شرقی با اشاره به بازدید از وضعیت تصفیه‌خانه تبریز گفت: طی این بازدید به مدیران هم گفتیم که اگر لازم باشد ساختمان اداره شرکت آب و فاضلاب را می‌فروشیم اما تصفیه‌خانه را تمام می کنیم و باید انجام دهیم .

ناگفته‌های معاون عمرانی  آذربایجان‌شرقی در خصوص پروژه‌های استانی/ اگر لازم باشد ساختمان آب و فاضلاب را می‌فروشیم و تصفیه‌خانه را می‌سازیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدصادق پورمهدی صبح امروز در جمع اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان با بیان اینکه در بحث مدیریت‌ها باید بعضی اوقات ریسک کرد و در برخی مواقع تصمیماتی که باید انجام داد، هر چند شاید از طرفی اشکال داشته باشد، اظهار داشت: به عنوان یک مسؤول باید برای خودمان تعهد ایجاد کنیم، برای مثال اگر مسؤولان استان در خانه‌هایشان می‌نشستند و اصلاً به دنبال معرفی تبریز 2018  نبودند و این موضوع به تصویب نمی‌رسید، کسی نه ما را محاکمه و بازخواست می‌کرد  و نه اصلاً کسی هم خبردار می‌شد که چنین موضوعی وجود دارد.

با مطرح کردن موضوع تبریز 2018 برای خودمان تعهد ایجاد کردیم/ می‌توانستیم راحت در خانه‌هایمان بنشینیم/ کسی هم ما را محاکمه نمی‌کرد

وی افزود: حال ما تلاش کردیم و با مطرح کردن موضوع تبریز 2018 برای خودمان تعهد ایجاد کردیم، که خیلی‌ها هم در راستای مسائل تبریز 2018 انتقاداتی داشتند، البته انتقاد کردن راحت است باید از همه آنها بپرسیم که چه کاری برای تحقق تبریز 2018 انجام داده‌اید.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: امروز تبریز مطرح شده و هنر ما این است که از این فرصت استفاده کنیم و این هم بستگی به هنر ما دارد چگونه از این فرصت استفاده کنیم، هیچ کسی جز خود این استان برای معرفی تبریز تلاش نخواهد کرد، هنر ما این است که بتوانیم از داشته‌های استانی در این رابطه استفاده کنیم.

اگر مسیرهای مترو مسافرگیری نمی‌شد قطعاً مثل 13 سال گذشته همچنان باقی می‌ماند

وی با بیان اینکه باید با همدلی روحیه ایجاد تعهد و مسؤولیت‌پذیری در شهر را ایجاد کنیم، ادامه داد: در بحث قطار شهری تا زمانی که مسافرسوار نکرده بودیم و به نوعی کار را انجام نمی‌دادیم مثل 13 سال گذشته به همان روال باقی می‌ماند و کسی هم ما را محاکمه نمی‌کرد، اما با انجام برخی کارها برای خودمان مسؤولیت و تعهد ایجاد کردیم و گفتیم که تا اینجا انجام داده‌ایم و باید مابقی را هم انجام دهیم و مردم هم باید بدانند و مطالبه کنند چون مطالبه مردم ما را به حرکت درمی‌آورد.

پورمهدی خاطرنشان کرد: اگر مطالبه‌ای نباشد مدیران در آسایش و جلسات را برگزار می‌کنند و پولشان را می‌گیرند، اما ما باید برای خودمان در مقابل مسؤولیتی که داریم تعهد ایجاد کنیم و مردم را مطالبه‌گر کنیم.

وی اضافه کرد: البته مردم ما فهیم هستند و در انتخابات هم نشان دادند که می‌توانند صره را از ناصر تشخیص دهند، آنها می‌بینند که مدیریت‌ها به اندازه توانشان کار می‌کنند.

اگر لازم باشد ساختمان اداره شرکت آب و فاضلاب را می‌فروشیم اما تصفیه‌خانه را تمام می‌کنیم 

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به بازدید از وضعیت تصفیه خانه تبریز، گفت: طی این بازدید به پیمانکاران هم گفتیم 4 سال گذشته در این شهر تنها 40 درصد شبکه فاضلاب وجود داشت اما امروز این عدد به 70 درصد رسیده و چنین درصد بزرگی از شبکه فاضلاب نیاز به تصفیه‌خانه دارد و ما باید تصفیه خانه را تمام کنیم.

وی با بیان اینکه با این کار ما برای خودمان تعهد ایجاد کردیم و برای مردم نیز مطالبه ایجاد کردیم، ادامه داد: امروز با تلاش‌های فراوان حدود 70 کیلومتر شبکه فاضلاب در تبریز ایجاد شده بر همین اساس باید تصفیه‌خانه را ایجاد کنیم و در این راستا به مدیران هم گفتیم که اگر لازم باشد ساختمان اداره شرکت آب و فاضلاب را می‌فروشیم اما تصفیه خانه را تمام می‌کنیم و باید انجام دهیم چرا که مسئله آب یک موضوع جدی بوده و به یک بحران تبدیل شده است.

ما به ریسک بدون برنامه و تدبیر اعتقاد نداریم/ توسعه یافتن بدون هزینه کردن محقق نمی‌شود

پورمهدی با تاکید بر اینکه ما به ریسک بدون برنامه و تدبیر اعتقاد نداریم، بیان کرد: برای مثال در خصوص ایستگاه متروی مقابل فرمانداری با مشکلاتی مواجه شدیم اما باید این کار انجام می‌شد، چرا که اگر می‌خواهیم مترو داشته باشیم و توسعه در شهر به وجود آید باید در مواقعی درختی را هم قطع کنیم اما در ادامه باید درختی جایگزین آن کرده و فضای سبز را احیا کنیم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم گردش به شهر بیاید باید هزینه کنیم و این هزینه مشکلاتی دارد که باید تحمل کنیم، داشتن شهر پر درآمد و توسعه یافته نیاز به هزینه کردن دارد.

رسانه‌ها انتقاد کنند

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با قدردانی از رسانه‌ها در راستای اطلاع‌رسانی، ادامه داد: رسانه‌ها انتقاد کنند و مطلقاً در مقابل آن  موضع نمی‌گیریم اما انتقادی که در راستای بهبود امور باشد، اگر ایرادی باشد با دل و جان می‌پذیرم و بررسی می‌کنم و باید رفع شود، اما اگر خبرهای غلط و ناقص و تخریبی باشد هر چند ما تحمل می‌کنیم اما موجب دلسرد  شدن برخی می‌شود.

وی اظهار کرد: باید با همدلی در راستای توسعه کشور و بعد از آن استان تلاش کنیم، این استان را فقط خودمان می‌توانیم آباد کنیم غریبه‌ها فقط میهمان چند روزه هستند در استان و برای ما استان آباد نمی‌کنند.

انتهای پیام/40/60025/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول