اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

معاون سياسي امنيتي استاندار همدان:

جهاد كشاورزي همدان موضوع صنايع تبديلي كود مرغي را پيگيري كند

معاون سياسي امنيتي استاندار همدان گفت: سازمان جهاد كشاورزي همدان موضوع صنايع تبديلي كود مرغي را پيگيري كند.

 جهاد كشاورزي همدان موضوع صنايع تبديلي كود مرغي را پيگيري كند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدابراهیم الهی‌تبار ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با بیان اینکه در آستانه سالگرد عملیات غرورآفرین مرصاد هستیم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این عملیات، اظهار کرد: لشکر انصارالحسین (ع) استان همدان نقش کلیدی را در انسداد معبرهای ورودی منافقین به کشور داشت که یاد و خاطره شهدای این عملیات را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به کنترل بیماری‌های غیرواگیر، تدوین سند استانی مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر را مهم دانست و گفت: برنامه جامع سلامت بر اساس برنامه ششم توسعه در مدت سه ماه تدوین شود تا بعد از این مدت نتایج به شورای برنامه‌ریزی استان برسد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه در خصوص کاهش بیماری غیرواگیر در استان پیشنهاداتی مطرح شد که موضوع ورزش همگانی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در خصوص ورزش همگانی تنها استانی هستیم که سند و برنامه داریم، تا سال 1404 برنامه‌ریزی شده 50 درصد مردم همدان در ورزش‌های همگانی حضور مداوم داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از تمام ظرفیت سالن‌های سرپوشیده استفاده خواهیم کرد، گفت: اکنون 150 سالن ورزشی سرپوشیده در استان وجود دارد که متعلق به نیروهای مسلح و آموزش و پرورش است و گفته شده در خدمت ورزش‌ همگانی به کار گرفته شوند. 

الهی‌تبار با اشاره به اینکه در طول سال برگزاری همایش‌های پیاده‌روی استانی و شهرستانی مشخص شده است، تاکید کرد: باید تکلیف هر دستگاه نیز در خصوص انجام اقداماتی نسبت به تغذیه سالم  مشخص شود؛ مثلاً  تعیین شود مجمع امور صنفی و یا نهاد فرهنگی باید چه اقداماتی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه کنترل بیماری‌های غیرواگیر بسیار حائز اهمیت است چراکه هزینه‌های سرسام‌آوری را بر منابع ملی کشور تحمیل می‌کند، گفت: فرصت‌های فراوانی در استان وجود دارد که باید به کار گرفته شود تا از جامعه سالم برخوردار شد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه اوایل انقلاب امید به زندگی 52 سال بود که اکنون این شاخص به 74 سال رسیده است، افزود: افزایش سنین میانسالی و پیری از طرفی به وجود امید به زندگی در جامعه برمی‌گردد.

وی با  تاکید به اهمیت مقابله با آبیاری سبزی‌کاری‌های همدان با فاضلاب، افزود: در جلسه آینده به موضوع تب مالت و این سبزیکاری‌ها بیشتر و جامع‌تر خواهیم پرداخت.

 الهی‌تبار با اشاره به اینکه معاون عمرانی استاندار نیز از نزدیک این سبزیکاری‌ها را مشاهده‌کرده و پیگیر مسائل است، گفت: باید از سرمنشأ جلوی منفذهای ورود فاضلاب به مزارع را بست.

وی ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در رابطه با پروژه‌های بهداشتی پیرو طرح تحول سلامت، گفت: همکاری خوبی در این زمینه صورت گرفته و این امر باعث شده همدان در کشور خوش بدرخشد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با اشاره به موضوع آنفلوآنزای حاد پرندگان که استان همدان در ابتدای امسال درگیر این بیماری شد، افزود: اتاق اصناف، اداره دامپزشکی، فرمانداری و...  در این زمینه خوب عمل کردند و توانستند بیماری را کنترل کنند.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی بازارچه پرندگان، خاطرنشان کرد: موضوع بازارچه پرندگان را شهرداری نیز دنبال می‌کند و باید وظیفه‌ای را به کارگروه بهداشت و سلامت شهرستان‌ها بدهیم تا با همکاری هم به نتایجی در رابطه با ساماندهی مراکز عرضه سلامت برسیم.

 الهی‌تبار با اشاره به موضوع تب کریمه کنگو و لزوم اطلاع‌رسانی در رابطه با اقداماتی که باید در کنترل بیماری داشت، افزود: با توجه به نزدیکی ایام عید قربان و تاسوعا و عاشورای حسینی اداره دامپزشکی اطلاع‌رسانی مناسب را در زمینه نحوه ذبح دام‌ها و... در برنامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه نحوه ذبح دام‌ها در مراسم‌های پیش‌ رو باید مشخص و ساز و کار تعیین شود، تصریح کرد: باید اکیپ‌هایی در این زمینه فعال باشند که مردم به آنها دسترسی داشته باشند و کار به خوبی هدایت شود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه خرده‌فرهنگ‌هایی در جامعه وجود دارد که باید فرهنگ‌سازی به مرور صورت گیرد، افزود: برخی از مردم نسبت به انجام اقدامات لازم اطلاعی ندارند که باید از سوی دامپزشکی اطلاع‌رسانی مناسب صورت گیرد.

وی با  تاکید به استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌ها در خصوص اطلاع‌رسانی، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی نسبت به انجام اقدامات لازم در جامعه، آرامش را تزریق خواهد کرد.

 الهی‌تبار با بیان اینکه جهاد کشاورزی موضوع صنایع تبدیل کود مرغی را در رابطه با کنترل بیماری‌هایی نظیر آنفولانزای فوق حاد پرندگان پیگیری کند، گفت: در موضوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان همدان آخرین استانی بود که درگیر شد و در واقع در محاصره استان‌های دیگر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در کنترل بیماری ورود خوبی شد و خوشبختانه حق غرامت به پرنده‌فروشان نیز به موقع پرداخت شد که این به معنای افزایش اعتماد است، افزود: در خصوص کنترل بیماری تب کریمه کنگو نیز مردم انتظاراتی دارند؛ بخشی از وظایف به حاکمیت برمی‌گردد و بخش نیز به مردم که اطلاع‌رسانی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و سلامت با بیان اینکه خوشبختانه وزیر بهداشت عملکرد خوبی داشته و خوش درخشیده است، گفت: خبرهای امیدوارکننده‌ای هست که  آقای قاضی‌زاده هاشمی همچنان در سمت وزارت باقی بماند، واقعاً ایشان در اجرای طرح تحول سلامت موفق بوده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات وزیر بهداشت چنان خوب بوده که یکی از مراجع تقلید تماس می‌گیرند و از ایشان می‌خواهند که در سمت خود باقی بمانند که این توفیق بزرگی است، گفت: بماند برخی‌ها نیز نامهربانی‌ می‌کنند؛ اما یک مرجع تقلید وقتی تشکر می‌کند در واقع نشان می‌دهد ایشان هوشمندانه اقدامات وزیر بهداشت را رصد کرده‌اند.

انتهای پیام/89026/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول