اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

استاد سطح عالی حوزه علمیه:

رسیدن به مقصد الی الله با ظواهر دین ممکن نیست

استاد سطح عالی حوزه علمیه گفت: با تظاهر به دین و عمل و ظواهر دین نمی توان به مقصد الی الله رسید و باید اصول و اساس دین مورد توجه و عمل باشد.

 رسیدن به مقصد الی الله با ظواهر دین ممکن نیست

به گزارش خبرگزاری فارس ار ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سید طاهر قره باغی پیش از ظهر امروز در جلسه هم اندیشی فعالین فرهنگی شهر ارومیه با اشاره به اینکه عمل به علائم دین ضروری است، اظهار داشت: عمل به علائم ظاهری دین  مثل ریش گذاشتن و نماز خواندن امری ضروری است ولی  نمی‌شود ثابت کرد که  عامل به اینکارها مومن واقعی است.

وی افزود: کارهای اشتباه دینداران دلیل بر عدم حقانیت دین نیست، برخی‌ها برای فرار از عمل به دین بهانه می‌کنند که فلان نماز خوان و یا فلان شخصی که ریش گذاشته عملش منافات با اسلام داشته ما به آنها عرض می‌کنیم مگر کسانی که به دین عمل نمی‌کنند و ظواهر دین را رعایت نمی کنند اهل معصیت نیستند و خلاف نمی‌کنند؟!

استاد سطح عالی حوزه ادامه داد: نماز خواندن و ریش گذاشتن لازمه یک مسلمان است ولی کافی نیست عمل به این ظواهر از فروعات دین است برای رسیدن به مقصد باید اصول و اساس دین را مورد عمل قرار داد.

وی به آفت‌های دین اشاره کرد و گفت: آفت‌های مختلفی در صدد از بین بردن دین هستند که برخی از این آفت‌ها به قدری ریشه‌دار هستند که منجر به از بین رفتن  دین می‌گردد و اصلی ترین آفت دین محبت دنیا است، محبت دنیا با محبت خدا قابل جمع نیست، باید مراقبت و مواظبت همواره در دین و عمل مورد نظر باشد.

قره‌باغی ادامه داد: اصل دین را فراموش  و به فرعیات روی می‌آوریم، تظاهر به دین شاید در دنیا خوب باشد و به درد دنیا بخورد ولی برای آخرت مفید نیست و نخواهد بود و نمی‌توان سر خدا کلاه گذاشت؛ اصل دین شبیه پایه یک ساختمان است که اگر درست چیده نشود همه چیز به هم می‌ریزد، انسانی که به اصول و اساس دین عمل نکند کورکورانه به کفر و فساد کشیده می‌شود.

وی سِرّ رسالت انبیاء و ائمه را حفظ دین عنوان کرد و افزود: سرّ امدن این همه پیامبر و امام و صبر آنان در برابر مصائب برای حفظ دین بود، صبر امام حسین در کربلا بخاطر خدا بود و این عمل رنگ خدایی بود که در وجود سید الشهدا بود.

کارشناس امور دینی اولین علامت دین‌داری را معرفت الهی دانست و تاکید کرد: شناخت خدا باید براساس عَظُمَ الخالقُ فی اَعیُنهم و صَغُرَ ما دونه فی اعینهم می‌باشد؛ عظمت خداشناسی این است که به قدری خدا در قلب انسان عظمت پیدا کند که غیر خدا را در مقابل خدا حقیر و کوچک بداند.

انتهای پیام/1031/3/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول