اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

معاون بهره‌برداری آبفار گلستان:

گلستان با کمبود آب مزمن مواجه است/ کاهش 35 درصدی بارندگی در گلستان/ ذخیره آب در پشت سدها 66 درصد کاهش یافت

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب روستایی گلستان با تاکید بر مدیریت مصرف آب گفت: استان گلستان با کمبود آب مزمن رورو است و مردم در مصرف آب باید کوشا باشند.

گلستان با کمبود آب مزمن مواجه است/ کاهش 35 درصدی بارندگی در گلستان/ ذخیره آب در پشت سدها 66 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مسلم محمدی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان جزو استان‌هایی است که با کمبود آب مزمن مواجه است.

وی تصریح کرد: کم مصرف کردن آب ملاک نیست آنچه که از اهمیت والایی برخوردار است درست مصرف کردن آب است و ما باید در مصرف آب بکوشیم.

* میزان بارندگی در گلستان 35 درصد کاهش پیدا کرده است/ کاهش 66 درصدی ذخیره آب در پشت سدهای استان

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب روستایی گلستان ابراز کرد: حفظ آب برای نسل‌های آینده بسیار حائز اهمیت است زیرا آب میراث گذشتگان و امانت آیندگان است و ما باید مصرف آب را مدیریت و کنترل کنیم.

محمدی با بیان اینکه زندگی ما وابسته به آب است، خاطرنشان کرد: نباید آب را هدر دهیم زیرا این موهبت الهی با هزینه بسیار گزافی به دست ما رسیده است.

وی از کاهش 35 درصدی بارندگی در گلستان خبر داد و اظهار کرد: میزان بارندگی در استان گلستان 35 درصد کاهش پیدا کرده است و همچنین کاهش 66 درصدی ذخیره آب در پشت سدهای استان را شاهد بودیم.

* افت سطح بیلان چاه‌های آب را در استان گلستان/ سطح بیلان چاه‌های آب 12 الی 24 متر در سطح استان رسیده است

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب روستایی گلستان خاطرنشان کرد: استان گلستان علی‌رقم سرسبزی‌هایی که دارد درحقیقت در حالت تنش قرار دارد و جزو استان‌هایی است که با کمبود آب مزمن روبه رو است.

محمدی ابراز کرد: نوار شمالی استان گلستان دشت است و عمدتا آب در آن مکان شور است و نوار میانی ما نیز که صنایع و آلاینده‌ها بیشتر در آن مناطق وجود دارند از آب آن نمی‌توان به عنوان آب شرب استفاده کرد.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب روستایی گلستان خاطرنشان کرد: محور جنوبی استان گلستان که منبع غنی از آب را به خود اختصاص داده است ولی برای انتقال آب به روستاها دارای هزینه گزافی خواهد بود.

* سطح بیلان چاه‌های آب 12 الی 24 متر در سطح استان رسیده است/ نیست باید فرهنگ مدیریت مصرف آب را در جامعه نهادینه کنیم

محمدی با بیان اینکه افت سطح بیلان چاه‌های آب را در استان گلستان داشتیم، ابراز کرد: سطح بیلان چاه‌های آب 12 الی 24 متر در سطح استان رسیده است.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب روستایی گلستان با اشاره به اینکه آب هدیه الهی است، گفت: باید به مدیریت مصرف آب بپردازیم تا مشکلات کم‌آبی مرتفع شود و نیازی به تولید آب نیست باید فرهنگ مدیریت مصرف آب را در جامعه نهادینه کنیم.

انتهای پیام/30/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول