اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در گفت‌وگو با فارس:

بازار ایران سال‌ها است به بیماری قاچاق دچار شده است

مشاور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با بیان اینکه بازار ایران سال‌ها است که به بیماری قاچاق مبتلا شده است، گفت: کسانی که در بودجه کشور نیستند آدرس قاچاق کالا را بدهند چون آمار و ارقام دولت در واردات کالا به کشور معلوم است.

بازار ایران سال‌ها است به بیماری قاچاق دچار شده است

ایرج ندیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه از سال 79 تا 80 در پرونده قاچاق، اطلاعاتی را دریافت کرده‌ایم، اظهار کرد: حد و اندازه واردات کالاهای قاچاق به داخل کشور هیچ‌گاه به‌اندازه کافی رصد نشده است.

وی با اشاره به کوچک‌نمایی و درعین‌حال بزرگ‌نمایی قاچاق توسط برخی‌ها، افزود: در بیان بزرگ‌نمایی‌ها و کوچک‌نمایی‌ها آدرس‌های مشخصی موجود نیست اما برخی‌ها به لحاظ وجود آثار قضاوت‌هایی دارند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در فضای رکود و فروش برخی‌ها قاچاق کالا انجام می‌دهند، گفت: موضوع خریدوفروش مجموعاً با عدم رونق روبرو است که آن‌هم به دلیل تغییر نگاه مردم ایران است.

عضو اسبق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه بازار ایران سال‌ها است که به بیماری قاچاق دچار شده است، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از موضوع قاچاق مربوط به خود مردم است چون مردم نسبت به موضوع پس‌انداز، خریدوفروش تغییر روش داده‌اند.

ندیمی بابیان اینکه بسیاری از مبادی در کشور را خودمان رسمی کرده‌ایم، گفت: باید اجازه داد تا مقداری از کالاهای اساسی موردنیاز از بازارچه‌های مرزی وارد شوند اما نمی‌توان حد و اندازه واردات را کنترلی برایش قائل شویم.

مشاور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور بابیان اینکه در راستای ترویج قاچاق متأسفانه بازارچه‌های مرزی گشایش‌یافته‌اند، گفت: علاوه بر اینکه بازارچه‌های مرزی برای ورود کالاهای قاچاق وجود دارد تقاضاهای جدیدی نیز برای بازگشایی بازارهای مرزی موجود است.

عضو اسبق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر گفته می‌شود قاچاق کالا در حد کوله‌بری نیست پس حتماً دستگاهی است چون قوه مجریه اعداد و ارقامش معلوم است و واردات قاچاق را انجام می‌دهد.

ندیمی بابیان اینکه باید کسانی که در بودجه کشور نیستند آدرس قاچاق کالا در کشور را بدهند، اظهار کرد: تمامی ورودی کالاها و خروجی آن‌ها در ادارات دولتی ثبت اموال می‌خورد و نمی‌توان خریدی را در دولت انجام داد که معلوم نباشد.

نماینده سابق مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه آدرس‌های نامعلوم از قاچاق کالا بیانگر این است که یا آدرسی وجود ندارد و یا برخی‌ها نمی‌خواهند آدرس روشن و دقیقی ارائه کنند تصریح کرد: آدرس دستگاه قوه مجریه کاملاً معلوم است و کسانی که نمی‌خواهند آدرس دقیقی از قاچاق کالا بدهند نمی‌خواهد موضوع قاچاق کالا را ساماندهی کنند.

انتهای پیام/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول