اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مرکزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار مرکزی:

استان مرکزی رتبه هفتم فرش دست‌بافت را به خود اختصاص داده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی رتبه هفتم فرش دست‌بافت را به خود اختصاص داده است.

استان مرکزی رتبه هفتم فرش دست‌بافت را به خود اختصاص داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ظفر افشون ظهر امروز در حاشیه بازدید از کارگاه قالی‌بافی در جمع خبرنگاران با اشاره به قدمت دیرینه فرش در استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی یکی از استان‌های نمونه در عرصه قالیبافی است که باید با کمک مسئولان این استان را به جایگاه واقعی خود رساند.

وی افزود: برای رونق فرش‌بافی باید تسهیلات ویژه‌ای را برای فرش‌بافان استان مرکزی در نظر گرفت تا آنها با علاقه بیشتری به بافندگی و ادامه کار بپردازند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار مرکزی با اشاره به تعداد بافندگان این استان تصریح کرد: تعداد بافندگان فرش موجود در استان 32 هزار نفر هستند که از این تعداد بافنده فرش 3 هزار نفر بیمه تأمین اجتماعی هستند.

افشون ادامه داد: تعداد کارگاه‌های متمرکز و غیرمتمرکز فرش در سطح استان 65 کارگاه است که باید با برنامه‌ریزی‌های مدون تعداد کارگاه‌ها و بافندگان فرش را افزایش داد.

وی با اشاره به مشکلات قالی‌بافان استان گفت: تنها مشکل قالیبافان موجود در استان مرکزی بیمه تأمین اجتماعی آنها است که باید همه آنها بیمه شده باشند تا هیچ دغدغه‌ای برای ادامه کار نباشد.

 افشون ادامه داد: با توجه به محدودیت اعتبارات برای قالیبافان موفق شدیم 12 هزار نفر از بافندگان را زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار مرکزی به درآمد ارزی فرش اشاره کرد و بیان داشت: به دلیل راکد بودن صادرات فرش به خارج کشور بیشتر فرش‌ها خارج از گمرک صادر می‌شود.

افشون ادامه داد: طبق قرارداد منعقدشده بین صندوق کارآفرینی امید با مرکز ملی فرش مقرر شده است که مبلغ 10 میلیارد ریال تسهیلات به بافندگان فرش پرداخت شود که تا به امروز 5 هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی با اشاره به صادرات فرش به کشورهای دیگر گفت: بیشتر کشورهای جهان خواهان فرش ایرانی هستند و فرش دست‌بافت ایران در کشورهایی چون آمریکا، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، ژاپن، آلمان و ایتالیا خواهان بسیاری دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: از نظر جایگاه تعداد بافندگان فرش دست‌بافت استان مرکزی رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/3371/30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول