اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

گلایه‌های استاد حفظ قرآن در گفت‌وگو با فارس:

بزرگترین تبلیغ فرهنگ قرآن ساده‌زیستی است/ با روند کنونی امیدی به تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب نیست

نخستین بانوی استاد حفظ قرآن موضوع تربیت ۱۰ میلیون حافظ از سوی رهبر معظم انقلاب را تربیت حافظانی اثرگذار معنی کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های غیراصولی و ناکارآمد مسئولان، فعالیت‌های قرآنی چندین سال عقب برده است.

بزرگترین تبلیغ فرهنگ قرآن ساده‌زیستی است/ با روند کنونی امیدی به تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب نیست

معصومه آگاهی استاد درجه یک حفظ قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به عدم وجود برنامه برای تربیت حافظان قرآن گفت: مسئولان در برنامه‌‌ها و طرح‌های خود از حقایق جامعه دور هستند و از نظر نخبگان و فعالان قرآنی نیز استفاده نمی‌کنند به همین دلیل با این روند نمی‌توانیم امیدی به تحقق مطالبات قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته باشیم.

برنامه‌ریزی ناکارآمد مسئولان مانع رشد فعالیت‌های قرآنی شده است

وی با بیان اینکه مسئولان کنونی به ویژه مدیران عرصه‌های فرهنگی، کار قرآنی کشور را عقب انداخته‌اند، افزود: برای تجلی فرهنگ قرآنی در کشور باید رفتار و اعمال خود را قرآنی کنیم و ساده‌زیستی را سرلوحه خود قرار دهیم چرا که این بزرگ‌ترین تبلیغ برای فرهنگ قرآنی به شمار می‌رود؛ اما با این روند مسئولان و برنامه‌ریزی‌های غیراصولی و ناکارآمد، فعالیت‌های قرآنی چندین سال عقب مانده است.

اهالی قرآن تجملاتی شدند/ چه بلایی سر قرآن آورده‌ایم؟

آگاهی با اشاره به اینکه زندگی بسیاری از اهالی قرآن تجملاتی شده است، گفت: در گذشته اساتید عرصه‌های قرآنی با دل و جان برای قرآن خدمت می‌کردند و هیچ‌گونه چشمداشتی نداشتند و با همین نگاه جلساتی پرشور در گوشه و کنار کشور برگزار می‌شد، اما متأسفانه هم‌اکنون حتی قاریان و حافظان جوان قبل از حضور در برنامه‌های قرآنی با متولیان امر مبلغ را طی می‌کنند و اگر برای آن‌ها خوشایند نباشد در آن برنامه حاضر نمی‌شوند؛ باید بررسی شود چه بلایی سر قرآن آورده‌ایم و چرا نگاه‌ها به کلام وحی ابزاری شده است؟

در کلاس‌های حفظ یک‌ساله قرآن حافظ تربیت نمی‌شود، تولید می‌شود

نخستین بانوی استاد حفظ قرآن کریم کشورمان با انتقاد از کلاس‌های حفظ یک‌ساله قرآن خاطر نشان کرد: در کلاس‌های حفظ یک ساله قرآن حافظ قرآن تربیت نمی‌شود بلکه حافظ تولید می‌شود؛ با این نگاه‌ها نمی‌توانیم حافظان قرآنی که آیات را درک کرده و به آن عمل می‌کنند، داشته باشیم.

از نگاه مادی و دنیوی به قرآن دوری کنیم

آگاهی با بیان اینکه باید فعالان قرآنی در جامعه اثرگذار باشند، گفت: وقتی مقام معظم رهبری مطالبه 10 میلیون حافظ قرآن کردند یعنی ما باید حافظان قرآنی تربیت کنیم که آیات الهی را درک و به آن عمل کنند و در جامعه اثرگذاری داشته باشند؛ چند درصد حافظان ما در جامعه نقش مؤثری دارند و توانسته‌اند در ترویج قرآن و حتی حجاب نظر مردم را به فرهنگ دینی هدایت کنند؟

وی با اشاره به اینکه نباید برای اهداف مادی و دنیوی به سمت حفظ رفت، افزود: ما باید ببینیم خدا از ما چه می‌خواهد و برای داشتن زندگی سعادتمند باید چگونه عمل کنیم، در غیر این صورت نمی‌توانیم به جایی برسیم. به نظر من کسی که برای دنیا اقدام به حفظ قرآن کند ممکن است در لحظه مرگ هر آنچه آموخته در همین دنیا بگذارد و برود، به همین دلیل باید اهداف خود را معنوی کرده و از نگاه مادی و دنیوی در عرصه‌های قرآنی دوری کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول