اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان مطرح کرد

ارائه آموزش‌ به 21 هزار نفر در کردستان/ثبت 700 نمونه در بانک خون بندناف

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان با عنوان اینکه در سال 95 بیش از 21 هزار نفر در 100 عنوان شغلی آموزش داده شده‌اند، گفت: این آموزش‌های کوتاه مدت هم مخصوص دانشجویان و هم کارمندان و اقشار مختلف مردم است.

ارائه آموزش‌ به 21 هزار نفر در کردستان/ثبت 700 نمونه در بانک خون بندناف

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، چیا سهراب‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در سنندج، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در ابتدا تنها سه رشته داشت.

وی گفت: در مهرماه در رشته‌های مختلف در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو پذیرش می‌کنیم و برای اولین بار در استان رشته خبرنگاری دانشجو می‌پذیریم.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان با بیان اینکه بهره‌گیری از اساتید توانمند با مدرک بالای کارشناسی ارشد در دستور کار قرار گرفته است، گفت: سعی شده دوره‌های تک پودمان را در مرکز علمی کاربردی ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث آموزش‌های تخصصی و مهارتی نیز در مراکز دانشگاهی که در شهرستان‌های مختلف داریم در 9 رشته 100 عنوان آموزشی به نسبت به ظرفیت شهرستان‌ها ارائه می‌شود.

سهراب‌نژاد با بیان اینکه در سال 95 بیش از 21 هزار نفر در این 100 عنوان شغلی آموزش داده شده‌اند، گفت: این آموزش‌های کوتاه مدت هم مخصوص دانشجویان و هم کارمندان و اقشار مختلف مردم است.

به گفته وی، 9 هزار از 21 هزار نفر آموزش دیده مربوط به ادارات و دستگاه‌های مرتبط بوده و مابقی نیز به متقاضیان آزاد داده شده است.

وی با بیان اینکه اداره‌کل زندان، کمیته امداد، نهضت سوادآموزی، سپاه، ارتش و غیره از دستگاه‌هایی بوده که جهاد دانشگاهی با آنها در بحث آموزش‌ها همکاری داشته است، اذعان کرد: رویکرد ما ارائه آموزش‌های مورد نیاز بازار کار و تربیت کارآفرین است.

سهراب‌نژاد خاطرنشان کرد:  یکی از رسالت‌های اصلی جهاد دانشگاهی پژوهش است، گفت: یکی از اقدامات بسیار خوب جهاد دانشگاهی در این حوزه بانک رویان است که در حوزه بانک خون بند ناف اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است.

وی اذعان کرد: یکی از نیازهای امروز ما در استان شناخت مردم در مورد بانک خون بند ناف رویان است که متاسفانه اینگونه که باید این بانک خون هنوز شناخته نشده و فرهنگ‌سازی در این زمینه نیازمند همکاری همه جانبه رسانه‌ها است.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستا افزود: بانک بند خون رویان در استان کردستان از سال 88 شروع شده که تا کنون 700 نمونه ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 50 نمونه داشته‌ایم که آمار خوبی است، اما باید در راستای ارتقای آن تلاش کنیم، اذعان کرد: در این راستا بحث آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته سهراب‌نژاد، هزینه برای هر خانواده در بحث بانک خون بند ناف را حدود 2 میلیون و 600 هزار تومان است که به صورت قسط بندی از خانواده‌ها گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه در این راستا نیز برای دادن تسهیلات به خانواده‌ها با بانک‌ها تفاهم‌نامه‌ای انعقاد شده است، گفت: بخش بسیار کمی از این هزینه سهم جهاد دانشگاهی استان است.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان اذعان کرد: افرادی که در شهرستان‌ها هستند برای ثبت‌نام در بانک خون بند ناف نیازی به حضور در مرکز استان نیستند و ما برای ارائه خدمت به آنان به شهرستانی که حضور دارند می‌رویم.

وی در ادامه به اقدام انجام گرفته در حوزه توت فرنگی و اقدامات جهاد دانشگاهی در این زمینه گریز زد و گفت: کردستان قطب توت‌فرنگی کشور است و این نیاز است در این زمینه با تمام توان تلاش شود.

سهراب‌نژاد از تشکیل گروه پژوهشی برای کیفیت و بهبود تولید توت‌فرنگی خبر داد و گفت: در این حوزه در دو بخش تولید نشا ویروس که در این راستا آزمایشگاهی ایجاد شده است.

وی گفت: اصلاح نژادها و بهبود رقم‌های بومی در گام بعدی در حوزه توسعه و تقویت تولید توت‌فرنگی در جهاد دانشگاهی دنبال می‌شود که در همین راستا به زودی یک گلخانه‌ای افتتاح خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه با 100 هزار نشا آغاز و برنامه ما رساندن آن به 500 هزار نشا است، اذعان کرد: در زمینه بسته‌بندی نیز با توجه به مشکلاتی که در این حوزه داریم دنبال درست کردن بسته‌بندی‌هایی هستیم که ماندگاری این محصول را در زمان صادرات افزایش دهد.

وی به دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا اشاره کرد و گفت: این خبرگزاری سالانه 6 هزار خبر را خروجی می‌دهد و سردبیر این خبرگزاری در سال‌جاری به عنوان جوان برتر معرفی شده است.

سهراب‌نژاد اضافه کرد: خبرگزاری ایکنا تنها خبرگزاری تخصصی قرآنی دیگر خبرگزاری جهاد دانشگاهی است که سالانه حدود 4 هزار خبر را مخابره می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایکنا رتبه 6 کشوری است که برنامه ما رسیدن به سه استان برتر است، اذعان کرد: انتشارات جهاد دانشگاهی دیگر حوزه فعال ما است که بیش از 40 عنوان کتاب به صورت تالیفی و غیره از سال 90 تا به الان داشته‌ایم.

وی از ایجاد صندوق حمایت از مولفین در جهاد دانشگاهی کردستان خبر داد و گفت: تا سقف 80 درصد قیمت کتاب به مولفین و مترجمین تسهیلات پرداخت می‌شود که بعد از 6 ماه که کتابشان به فروش رسید این تسهیلات را به صورت مضاربه‌ای از آنها باز پس می‌گیریم.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان به فعالیت سازمان دانشجویان در جهاد دانشگاهی استان اشاره کرد و گفت: هدف اصلی این سازمان ارتقای سطح دانش سیاسی، اجتماعی و غیره دانشجویان است.

وی اضافه کرد: به تمام دانشجویان سطح استان صرف نظر از اینکه در کدام دانشگاه هستند تسهیلات کم بهره می‌دهیم که تا الان به 153 نفر تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در کنار تسهیلات دانشجویی تسهیلات خود ضروری، ازدواج و غیره هم داریم، اظهار داشت: تا کنون بیش از 100 میلیون تومان تسهیلات به دانشجویان پرداخت شده است.

سهراب‌نژاد به بحث تجاری‌سازی و اشتغال به عنوان مکمل آموزش اشاره کرد و گفت: این کار در راستای ایجاد بسترهای لازم برای کمک به فارغ‌التحصیلان به بازار کار است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در سال گذشته  114 ایده داشته است گفت: جهاد دانشگاهی این بستر را برای حمایت از ایده‌های نو فراهم کرده است و دنبال این هستیم که آموزش و پژوهش را در جهاد دانشگاهی بین‌المللی کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی زمینه کاری گسترده‌ای دارد که واقعا ناشناخته مانده و با تمام اقداماتی که در راستای آگاه‌سازی انجام گرفته هنوز در این زمینه نیاز به حمایت رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی بیشتر هستیم.

وی با بیان اینکه انگیزه برای کار در جهاد دانشگاهی زیاد است، گفت: تمام نیرو و انرژی خود را برای انجام وظایف بکار بسته و قطعا برای رسیدن به اهداف در این مجموعه نیاز به حمایت همه جانبه همکاران و در پله‌های بعدی دستگاه‌های مختلف و رسانه‌ها هستیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول