اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  اطلاعات عمومی و دانستنی ها

مرگ 100 هزار اروپایی در سال بر اثر تغییرات اقلیمی

اگر برای تغییرات اقلیمی اقدامی صورت نگیرد، سالانه 100 هزار نفر در اروپا جان خود را از دست خواهند داد.

مرگ 100 هزار اروپایی در سال بر اثر تغییرات اقلیمی

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، نتیجه بررسی کارشناسان نشان داده است، اگر برای تغییرات اقلیمی اقدامی صورت نگیرد، سالانه 100 هزار نفر در اروپا جان خود را از دست خواهند داد.

محققان می‌گویند: «اگر برای تغییرات آب و هوایی کشورهای اروپایی اقدامی نشود، احتمال می‌رود تعداد افرادی که در اثر تغییرات اقلیمی قربانی می‌شوند تا سال 2100 به بیش از 152 هزار نفر افزایش می‌یابد».

بر اساس یک پیش بینی انجام شده در مجله "The Lancet Planetary Health" مرگ و میر سالانه ناشی از تغییرات آب و هوا می‌تواند جان 152 هزار نفر را در کشورهای اروپایی بگیرد.

در این بررسی آمده‌ است، این رقم 50 برابر بیش از تعداد فوتی‌هایی است که تاکنون گزارش شده‌ است؛ همچنین موج گرما 99 درصد تمامی مرگ و میرهای ناشی از پدیده‌های آب و هوایی را شامل می‌شود و بیشترین آسیب متوجه مناطق جنوبی اروپاست.

کارشناسان هشدار داده‌اند، اگر برای مقابله با پدیده‌های جوی سیاست‌های جدیدی به کار گرفته نشوند،  تعداد افراد جان‌باخته از 3000 نفر در سال در فاصله زمانی 1981 تا 2010 به 152 هزار نفر بین سال‌های 2071 تا 2100 افزایش خواهد یافت.

علاوه بر افرادی که در اثر تغییرات اقلیمی قربانی می‌شوند، حدود 350 میلیون شهروند اروپایی در معرض خطر آسیب‌های تغییرات اقلیمی قرار دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول